Ekonomiplåt????
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Ekonomiplåt????
Ciao
Vet någon om det finns ekonomipåt till hjulhusen på flaket, imorse gick ena stötdämparfästet till slut, båda sidorna är ganska rostiga och skulle behövas bytas ut.....
DP asks: Någon som vet????
Vet någon om det finns ekonomipåt till hjulhusen på flaket, imorse gick ena stötdämparfästet till slut, båda sidorna är ganska rostiga och skulle behövas bytas ut.....
DP asks: Någon som vet????
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Ekonomiplåt????
Ja jag skulle vilja ha lite tips på hur man löser detta, måste man "svetsa å pussla" eller finns det någon bättre lösning ?
Hål i tröskeln har man också fått......tänkte ta tag i detta nu under semestern så man kanske kunde få på en lack innan vintern.
Förresten, finns skärmkant till pickup som ekonomiplåt ?
Hål i tröskeln har man också fått......tänkte ta tag i detta nu under semestern så man kanske kunde få på en lack innan vintern.
Förresten, finns skärmkant till pickup som ekonomiplåt ?
-
Haagbard
- Kontakt:
Sv:Sv:Ekonomiplåt????
Ingen som lagat hjulhusen ännu ?
-
DP
- Bilmodell: Skoda Pick Up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ekonomiplåt????
haagbard in da house:
Jag har en snubbe som ska göra lite lappa & laga, har snackat med en polare som jobbar på VAG och dom har hela insidorna (med hjulhus) till Skoda/VW men dom skulle gå på en bra bit över 3.800.-/st inklusive "personalrabatt" så det blir nog billigare att få någon som är händig med svetsen att få snida lite.....
DP says: Nu börjar båda hjulhusen bli duktigt sunkiga....
Jag har en snubbe som ska göra lite lappa & laga, har snackat med en polare som jobbar på VAG och dom har hela insidorna (med hjulhus) till Skoda/VW men dom skulle gå på en bra bit över 3.800.-/st inklusive "personalrabatt" så det blir nog billigare att få någon som är händig med svetsen att få snida lite.....
DP says: Nu börjar båda hjulhusen bli duktigt sunkiga....
-
Haagbard
- Kontakt:
Sv:Sv:Ekonomiplåt????
[quote]Förresten, finns skärmkant till pickup som ekonomiplåt ?[/quote]
Någon som vet ?
Någon som vet ?
-
Haagbard
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ekonomiplåt????
Nu var jag in å frågade på en firma som är rätt stora på ekonomiplåt, direkt jag sa "Skoda pickup" så sa han:
-Nej vi har inte bakre dämparfäste!!!
Han sa att massor med folk efterfrågade denna del, och att dom "låg på danmark" (Klokkerholm?) om detta, och att denna del säkert skulle komma att tillverkas.
Skärmkanter fanns inte heller, vi provade massor med olika och insåg att denna skärmkant har rätt så ovanlig form.
Jag köpte skärmkant till en Passat -88 å nyare, den var mest lik och får duga.
Köpte en framskärm, den kostade lite drygt 600 kr.
-Nej vi har inte bakre dämparfäste!!!
Han sa att massor med folk efterfrågade denna del, och att dom "låg på danmark" (Klokkerholm?) om detta, och att denna del säkert skulle komma att tillverkas.
Skärmkanter fanns inte heller, vi provade massor med olika och insåg att denna skärmkant har rätt så ovanlig form.
Jag köpte skärmkant till en Passat -88 å nyare, den var mest lik och får duga.
Köpte en framskärm, den kostade lite drygt 600 kr.
-
Haagbard
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ekonomiplåt????
Skickade ett mail till Klokkerholm och frågade om någon tillverkning var på G utav skärmkanter och dämparfäste.
Vore ju lite surt om man bemödade sig med att pussla ihop hjulhusen och ekonomiplåt börjar tillverkas strax därefter...
Men jag fick tyvärr inget positivt svar:
"I am sorry but we will not develop anything more for this car."
:-(
Vore ju lite surt om man bemödade sig med att pussla ihop hjulhusen och ekonomiplåt börjar tillverkas strax därefter...
Men jag fick tyvärr inget positivt svar:
"I am sorry but we will not develop anything more for this car."
:-(
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
[quote]Ciao
Vet någon om det finns ekonomipåt till hjulhusen på flaket, imorse gick ena stötdämparfästet till slut, båda sidorna är ganska rostiga och skulle behövas bytas ut....
DP asks: Någon som vet????[/quote]
Om man kollar på vagcat.com så finns det hela sidostycken(hela bakskärmen) för 125 euro och hela innersidan (på flaket) för 192 euro.
Partnumber Title Price
6U7803422A SEITENTEIL 192.5 Euro
Partnumber Title Price
6U7809606A SEITENTEIL 125 Euro
Frågan e vad svenska Vag tar för dom delarna,eller om man kan beställa direkt från tyskland eller Tjeckien
Vet någon om det finns ekonomipåt till hjulhusen på flaket, imorse gick ena stötdämparfästet till slut, båda sidorna är ganska rostiga och skulle behövas bytas ut....
Om man kollar på vagcat.com så finns det hela sidostycken(hela bakskärmen) för 125 euro och hela innersidan (på flaket) för 192 euro.
Partnumber Title Price
6U7803422A SEITENTEIL 192.5 Euro
Partnumber Title Price
6U7809606A SEITENTEIL 125 Euro
Frågan e vad svenska Vag tar för dom delarna,eller om man kan beställa direkt från tyskland eller Tjeckien
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
[quote]Ciao
kolla här:http://www.vagcat.com/epc/cat/sk/PICK/2001/97/56/4320453/
kolla här:http://www.vagcat.com/epc/cat/sk/PICK/2001/97/56/4320453/