Nytt larm?
-
Icebreaker
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Nytt larm?
Tänkte höra lite vad tankarna ligger kring orginallarmet.
Har ju som sagt var ingen bil ännu men är det läge att
byta ut orginallarmet direkt eller har dom förbättrat det
så att det numera inte suger fårtoffla?
Är det samma larm på alla skodor föresten?
Har ju som sagt var ingen bil ännu men är det läge att
byta ut orginallarmet direkt eller har dom förbättrat det
så att det numera inte suger fårtoffla?
Är det samma larm på alla skodor föresten?
-
tanadm
Sv:Nytt larm?
Ja, detta var intressant! Jag har en -04:a och skulle gärna vilja veta mer om det larmet som sitter i. Är det verkligen så dåligt som man kan läsa. Rent funktionsmässigt verkar det ju funka väldigt bra, väldigt likt det DEFA larmet jag hade i min förra Civic och det larmet var godkänt vilket inte Skoda larmet är...
//Rs-Tobbe
//Rs-Tobbe
-
Greven
- Bilmodell: Skyline R32 GTR
- Kontakt:
Sv:Sv:Nytt larm?
Larm o larm Fjärstyrt C-lås kan jag kalla det för...
Det är ej godkänt av F-bolagen heller..eller SSK
Så för va på säkra sidan så montera ett extra larm
Cargard T70C Rockar fint med bra tillbehör som extra..
Allt DEFA Canbus som är ett kalas larm det med..
med många tillbehör där med...
Ring era F-bolag o fråga.. det som siter i Octavian är det många som har manupilerat med o tagit sig in...
//Greven
Det är ej godkänt av F-bolagen heller..eller SSK
Så för va på säkra sidan så montera ett extra larm
Cargard T70C Rockar fint med bra tillbehör som extra..
Allt DEFA Canbus som är ett kalas larm det med..
med många tillbehör där med...
Ring era F-bolag o fråga.. det som siter i Octavian är det många som har manupilerat med o tagit sig in...
//Greven
-
tanadm
Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Okej, men det håller säkert ute dom där tillfällighetstjuvarna. Är det samma larm/fjärrcentrallås i alla årsmodeller? 2001-2004? Dessutom gör väl startspärren en del... Får fundera vidare :) Sedan gäller det väl att vara så diskret som möjligt och inte ha en massa häftiga prylar, dels interiört eller exteriört.. Som lockar tjuvarna..
-
Greven
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Larmet skulle jag gissa är det sama rakt igenom...
Det är ju ett par som fått påhälsning i sina bilar utan det har låtit knyst...Genom vrida om låset med en stor mejsel.. så har rutena gått ner o dom kan ränsa i lungn o ro... sen det lila pipet från Tutan hörs knapt...
Vill ni sova tryggt stoppa i ett extra larm..
//Greven
Det är ju ett par som fått påhälsning i sina bilar utan det har låtit knyst...Genom vrida om låset med en stor mejsel.. så har rutena gått ner o dom kan ränsa i lungn o ro... sen det lila pipet från Tutan hörs knapt...
Vill ni sova tryggt stoppa i ett extra larm..
//Greven
-
Nisse
- Bilmodell: Volvo S60
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Hur gör du för att få ner rutorna genom att vrida om nyckeln, har provat på min rs och det funkar inte?
-
Icebreaker
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Man ska hålla nyckeln i öppet läge en stund som jag har fattat det.
Vi frågade IF angående larmet och dom godkänner det....
Gillar verkligen inte det där med skruvmejsel...
Vi frågade IF angående larmet och dom godkänner det....
Gillar verkligen inte det där med skruvmejsel...
-
Greven
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=137208&highlight=Skoda+larm
Läs dena tråd
//Greven
Läs dena tråd
//Greven
-
tanadm
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Burr, det var kallt ute.. Jag var tvungen att springa ut och kolla detta med att nyckeln öppnar rutorna, Funkar inte på min -04, det funkar inte heller att det som det påstås att nyckeln i löset larmar av.. Det tjuter av bara fan efter som jag skulle uppskatta 10sek..
Kanske skiljer ändå mellan årsmodellerna??
Kanske skiljer ändå mellan årsmodellerna??
-
Greven
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Håller du ner nyckel en stund man vrider o håller nyckel.. efter nån några sekunder så ska dom gå ner
har för mig sama håll som man låser upp...
Med ett eftermarknads larm Tex Cargard o Defa so kan man fixa så det går fjärr styra ruterna...
Vi fixa det till min vento så jag kunde öppna o stänga ruterna med ett knapp tryck...Skönt o vädra ur värmen när det stått i solen
//Greven
har för mig sama håll som man låser upp...
Med ett eftermarknads larm Tex Cargard o Defa so kan man fixa så det går fjärr styra ruterna...
Vi fixa det till min vento så jag kunde öppna o stänga ruterna med ett knapp tryck...Skönt o vädra ur värmen när det stått i solen
//Greven
-
Nisse
- Bilmodell: Volvo S60
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Det funkar inte på min RS heller!
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
någon som har bra priser på godkända Larm..
Draco
Draco
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
För er som inte kan köra ner rutor med nyckeln så är det förmodligen som så att det ej är programmerat i komfortstyrdonet, får ni åka till verkstad och kolla upp så det ligger rätt kod.
Och det här med larmet suger, det sitter samma slags larm som suttit i VAG;s bilar sen det kom 98? och det ska bero på att det ej sitter godkänd glaskross m.m, vissa godkänner larmet.
Jag rekomenderar att ni sätter i Carcard T70c som är ett suveränt larm med massa tillbehör
Och det här med larmet suger, det sitter samma slags larm som suttit i VAG;s bilar sen det kom 98? och det ska bero på att det ej sitter godkänd glaskross m.m, vissa godkänner larmet.
Jag rekomenderar att ni sätter i Carcard T70c som är ett suveränt larm med massa tillbehör
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Nytt larm?
synd att du inte bodde närmare Draco, skulle kunna fixa T70C + kopplings schema, inte svårt att koppla själv då de är 9st kablar totalt
-
cyric
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Jag har precis fått tillbaka min bil från Skoda efter att de brutit sig in i min bil. De brydde sig nog inte mycket om Larm eftersom de krossade passagerarrutan och halade sig in i bilen och monterade ut stereon.
Kan i alla fall nämna att larmet nog inte stängs av om man öppnar med nyckel och då borde samma gälla om man öppnar med skruvmejsel eller? Mitt piper om man inte öppnar med fjärren.
Mitt försäkringsbolag godkände nog larmet i alla fall eftersom jag än så länge fick det på 0kr självrisk. Jag är lite tveksam till det dock och får väl se om det dyker upp något inbetalningskort. Kan väl nämna också att skodaverkstaden här i Malmö var jättebra och lät mig få ut bilen även om försäkringsbolaget kinkade sig om att de inte fått alla papper ännu.
Mvh Mikael
Kan i alla fall nämna att larmet nog inte stängs av om man öppnar med nyckel och då borde samma gälla om man öppnar med skruvmejsel eller? Mitt piper om man inte öppnar med fjärren.
Mitt försäkringsbolag godkände nog larmet i alla fall eftersom jag än så länge fick det på 0kr självrisk. Jag är lite tveksam till det dock och får väl se om det dyker upp något inbetalningskort. Kan väl nämna också att skodaverkstaden här i Malmö var jättebra och lät mig få ut bilen även om försäkringsbolaget kinkade sig om att de inte fått alla papper ännu.
Mvh Mikael
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Tror att de finn 2-4st försäkrings bolag som godkänner orginal larmet
-
tanadm
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Hmm, vilka är det då? Vet du vilka? Det är alltid oerhört tråkigt med skador och inbrott drabbar en.. När jag bodde i min forna hemstad Göteborg, drabbades jag 4 ggr på lite olika bilar under en period på kanske 5år. Problemen är nog störst i storstäderna samt i deras närhet. På på "landet" har sina fördelar :-D Men jag lider verkligen med alla som drabbas! Kommer nog att även jag skaffa en bättre larm, Tobbe80 hade ju ett tips på Cargard... Är det någon som har en susning om vad det kostar att montera in??
//RS-tobbe i småland
//RS-tobbe i småland
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
finns väl vissa typ mds, dialect m.m som tar runt 3500 för larm med mont...... Är du snäll så kan ja fixa de billigare.......
-
elmaco
- Bilmodell: Skoda Octavia RS 2
- Kontakt:
min rs ska in på mds i veckan och få Cargard T70c (eftersom jag monterat dvd i bilen så vill man ha lite extra) och det går på 3.700:- ink installation. På skoda skulle de ha 5.300:- för samma larm.
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nytt larm?
Hmm, ser att man kke skulle kunna spara er några slantar åt er å tjäna några själv......... :) *fundilerar*