Jag tog en rövare och gick med i myspons.
Jag fyllde i info om mig och bilen samt lade upp bilder poch betande samtidigt att jag inte ville så kallad sponsring på 15% i en stylingbutik för vem som helst kan pruta 10-15% på styling idag.
1½ dygn senare så får jag ett mail ifrån dem där de säger sig ha hittat en sponsor.
Glad i hågen så öppnar jag kontrakten och ser att en billjudsfirma vill ge mig 10% rabatt i utbyte mot dekaler på bilen.
Blir lite sur då ingen repekterat min önskan och skriver ett mail till firman som jag nu har kontrakt med. I mailet förklarar jag läget och tackar vänligen för rabatten men avböjer
Får svar ifrån dem att de inte vet nånting. De är med som sponsorföretag i myspons men de har inte ens sett min bil eller ens nåt kontrakt som nu är tecknat mellan oss.
Myspons har helt enkelt bestämt rabattsatsen och vem som ska få rabatten. Imorron så ska jag och företaget ifråga pratas vid och företaget ska göra en polisanmälan och även jobba för att få tillbaka mina pengar.
Billjudsfirman visste alltså inte ens om att de helt plötsligt hade mig som sponsorbil.
Det verkar väldigt oseriöst detta.... trodde att det skulle kunna vara nåt bra och tog en chansning. Gör inte samma misstag som mig.
akta er för myspons!
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
-
mr green
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:akta er för myspons!
Jag va väldigt nära o göra detta misstag. Hajjade till när man va tvungen o betala 699kr. Det roliga e att det står att man söker gratis.
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:akta er för myspons!
Hajar inte grejen med det hela? Ska man betala ett företag som sedan jagar sponsorer åt en???.....Ärdet inte bättre att själv presentera sina ideer och mål med sin bil för företagen?
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:akta er för myspons!
den officiella tanken var att man skulle få betala för att få finnas med i en"databas" där olika företag kunde få kolla runt och leta efter sponsorebjekt.
Så har det inte gått till utan myspons har själva pytsat ut lite rabatter här och var till slumpmässiga bilar utan att företagen fått veta något.
Så har det inte gått till utan myspons har själva pytsat ut lite rabatter här och var till slumpmässiga bilar utan att företagen fått veta något.