Køpa ny pick-up

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
kebacken
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Køpa ny pick-up

Inlägg av kebacken »

Hej!

Først och fræmst, ursækta mina tecken... :)

Jag ær på væg att køpa en liten pickis och ajg undrar føljande:

1: Vad ska man tænka på, vilka ær de vanligaste felen?
2: Vad skiljer 1,3L, 1,6L och 1,9D -motorerna. I skatt och førsækring osv?
3: Kan man køpa en pickup som gått 20000+ och fortfarande komma ner till Schweiz, utan att det rasar i Malmø?
4: Hørt att diesel-pumparna ær snor-dyra. Stæmmer det?

Mvh Masen
x6rs
Bilmodell: caddy
Kontakt:

Sv:Køpa ny pick-up

Inlägg av x6rs »

vanligaste problemen är att dom rostar mycket och att dom kan läcka in vatten från vindrutan,växellänkaget blir glappt, vilket inte gör nåt på funktionen, men är irriterande. dieselmotorn är nästan odödlig och går väldigt snålt, en väldigt bra bil att äga, kostar inte mycket i vare sig försäkring eller skatt, har haft min caddy diesel i ett och ett halvt år nu, och den är kanon. ska förresten sälja den snart pga köp av en annan bil( äldre caddy diesel) och ska byta framskärmar på den sen besikta den och då är den nästintill rostfri, gått 17 000 mil 2 ägare (inkl mig själv) snyggare inredning( svarta dörrsidor, svart golvmatta mm) baslådor med 10 tums basar och steg, diskanter, bättre dörrhögtalare, ljudisolerad, nyservad, bytt en del grejjer under tiden jag haft den, kommer inte sälja den förräns slutet av november-början december.
kebacken
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Køpa ny pick-up

Inlägg av kebacken »

okej!
låter intressant. vart finns den och vad vill du ha før den? du kan væl slænga ivæg ett mejl till mig på blixt_ove@hotmail.com

/johan
Skriv svar