Vad har en Skoda Pick up 1.9D AEF -97 för beteckning på lådan?
Jag har kollat i första sidan i service boken och på lådan.
Hittar bara siffror. Ska byta låda och behöver den då...
MVH Johan
Beteckning växellåda?
-
hedman_
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
-
hedman_
- Kontakt:
Sv:Beteckning växellåda?
Är det ingen som vet?
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Beteckning växellåda?
Är du säker på att du behöver den? Vad jag vet till 99% så är det samma lådor till alla Felicia...
-
hedman_
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Beteckning växellåda?
Har hört de med. Men skrotarna säger att det är skilllnad.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Beteckning växellåda?
[quote]Har hört de med. Men skrotarna säger att det är skilllnad.[/quote]
När jag köpte låda till min felicia (-99 1.9D) försökte jag kolla upp lite om det där med skilnaden mellan lådorna.Det jag fick uppgifter om är att lådan till 1.3-motorn är klernare och har annan utväxling, 1.6-bensin och 1.9-diesel skulle vara samma låda men med annan stegning mellan växlarna och annan utväxling på slutväxeln.(och det kan nog stämma då de e skillnad på vridmoment o varvtal mm mellan bensin o diesel-motorerna.Jag hade en -99 diesel o jag köpte en låda från en -98 diesel på skroten,dom frågade inte om nån beteckning på lådan bara om de va diesel eller bensin (1.3 eller 1.6)
När jag köpte låda till min felicia (-99 1.9D) försökte jag kolla upp lite om det där med skilnaden mellan lådorna.Det jag fick uppgifter om är att lådan till 1.3-motorn är klernare och har annan utväxling, 1.6-bensin och 1.9-diesel skulle vara samma låda men med annan stegning mellan växlarna och annan utväxling på slutväxeln.(och det kan nog stämma då de e skillnad på vridmoment o varvtal mm mellan bensin o diesel-motorerna.Jag hade en -99 diesel o jag köpte en låda från en -98 diesel på skroten,dom frågade inte om nån beteckning på lådan bara om de va diesel eller bensin (1.3 eller 1.6)
-
hedman_
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Beteckning växellåda?
Okej. Det låter ju troligt. Jag har hört runt utan resultat. Jag hittade en låda med trasigt fäste, tänkte då ta min gavel och flytta över. Men så enkelt var det inte. Det är olika gavlar, bryt år 1998 tror jag det va. Så fick leta åt mej en annan gavel. Hur mycket fick du betala för din? Jag fick min för 3500kr en -99 med 11tusen mil. Och en gavel för 500kr.
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Beteckning växellåda?
[quote]Okej. Det låter ju troligt. Jag har hört runt utan resultat. Jag hittade en låda med trasigt fäste, tänkte då ta min gavel och flytta över. Men så enkelt var det inte. Det är olika gavlar, bryt år 1998 tror jag det va. Så fick leta åt mej en annan gavel. Hur mycket fick du betala för din? Jag fick min för 3500kr en -99 med 11tusen mil. Och en gavel för 500kr.[/quote]
Jag betalade 2700kr för en låda med trasigt fäste o flyttade över gaveln från min gamla låda(passade som det skulle)
Jag betalade 2700kr för en låda med trasigt fäste o flyttade över gaveln från min gamla låda(passade som det skulle)