Säkring tilllarm?
-
PTR
- Bilmodell: BMW 318i
- Kontakt:
Säkring tilllarm?
Min Octavia -98 har problem med sitt standard DEFA-larm och enligt uppgift (ny bil) så är säkringen till larmet borttaget.
Enligt DEFA-400 dekalen är larmets säkring nr 30 (25 A cigaretttändare enligt schemat). Men den sitter på plats...
För övrigt verkar schemat i instruktionsboken inte stämma - kritiska säkrinngsplatser är tomma! Finns det ett uppdaterat schema?
Vilken säkring tror ni larmet är på?
MVH/Peter
Enligt DEFA-400 dekalen är larmets säkring nr 30 (25 A cigaretttändare enligt schemat). Men den sitter på plats...
För övrigt verkar schemat i instruktionsboken inte stämma - kritiska säkrinngsplatser är tomma! Finns det ett uppdaterat schema?
Vilken säkring tror ni larmet är på?
MVH/Peter
-
JFK
- Bilmodell: Passat
- Kontakt:
Sv:Säkring tilllarm?
Du har med största sannolikhet två larm i bilen;
originallarmet (som inte är godkänt i Sverige),
och ditt DEFA-larm (som är godkänt).
Vad är det som krånglar?
Skicka mig ett mail så kanske vi kan reda ut det...
/ JFK
originallarmet (som inte är godkänt i Sverige),
och ditt DEFA-larm (som är godkänt).
Vad är det som krånglar?
Skicka mig ett mail så kanske vi kan reda ut det...
/ JFK
-
PTR
- Bilmodell: BMW 318i
- Kontakt:
Sv:Sv:Säkring tilllarm?
Saknar svar. Är det någon som känner till hur säkringsschemat verkligen ser ut? Och speciellt vilken säkring som larmet är kopplat till (DEFA som var standard -98)?
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?
Defa är ej orginallarm, det e VAG produkt, du kan därmot ha DEFA utöver orginal, dom flesta valde detta då ej -98 hade fjärröppning.
Jag kan säkert ordna fram kretsschema till dig, monterar själv larm och brukar dra extra säkring 15A, brukas monteras i närhet av larmcentral/elcentral, vid pedalställ, kolla där....
Jag kan säkert ordna fram kretsschema till dig, monterar själv larm och brukar dra extra säkring 15A, brukas monteras i närhet av larmcentral/elcentral, vid pedalställ, kolla där....
-
leifi
Sv:Säkring tilllarm?
Har själv Skoda octavia 97/98 och problem med Defa larmet förut. Vad har du för problem med larmet? Du kanske har samma problem som jag fick. larmet gick i baklås och fjärrkotrollerna fungerade inte.
-
jamur
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Heej :D
skulle du kunna hjälpa mig, jag har stött på samma problem som du skriver, (har oxå en skoda 98) skulle vara evigt tacksam ifall du skulle kunna skicka till mig å säga hur jag kan lösa detta problem
Mvh Elias
skulle du kunna hjälpa mig, jag har stött på samma problem som du skriver, (har oxå en skoda 98) skulle vara evigt tacksam ifall du skulle kunna skicka till mig å säga hur jag kan lösa detta problem
Mvh Elias
-
Primell
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Har också problem med min Octavia 99/00. Larmet går i baklås man kan låsa upp förardörren med nyckel men larmet stängs inte av och fjärrkontrollerna fungerar ej. Hur har ni löst det? Tack som för svar.
-
K-n.I.Röfvén
- Bilmodell: Aldrig mer Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?
För att stänga av larmet vid vanlig manuell nyckelöppning så ska nyckeln sättas i tändnindslåset och vridas till tändläget har jag för mig.
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?
[quote]För att stänga av larmet vid vanlig manuell nyckelöppning så ska nyckeln sättas i tändnindslåset och vridas till tändläget har jag för mig.
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.[/quote]
Fabriksinstallerat larm ska stängas av (om låskista och kablar i dörr är hela) om man låser upp med nyckel, men man måste slå på tändningen inom ca 10??? sekunder annars går larmet igång
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.[/quote]
Fabriksinstallerat larm ska stängas av (om låskista och kablar i dörr är hela) om man låser upp med nyckel, men man måste slå på tändningen inom ca 10??? sekunder annars går larmet igång