Hej!
Har en Octavia 1.6FSI -06(07) med Stream radio och AUX-ingång i travelboxen. Provade för några dagar sedan att koppla in min iPod via AUX in. Det låter tyvärr förskräckligt. Ljudet är distat och det finns med generatorljud. Om man bara stoppar i en kabel i AUX-ingången utan att koppla in iPod hör man direkt att störningar kommer.
Jag har tidigare använt min iPod men min förra bilstereo på AUX in utan problem, perfekt ljud. Så den är helt ok.
Någon som har haft liknande problem? Radio fungerar OK i övrigt.
mvh
Lars Thunberg
Dåligt ljud Stream AUX in
-
LarsThunberg
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
-
uslingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
- Kontakt:
Sv:Dåligt ljud Stream AUX in
Kopplar du en s.k. audiotransformator emellan lär du bli av med problemet.
Nackdelen är att den typ som t.ex. Biltema säljer klipper av det nedre frekvensområdet.
Det finns en monovariant på ELFA men den är väldigt dyr.
YOWSER!
Nackdelen är att den typ som t.ex. Biltema säljer klipper av det nedre frekvensområdet.
Det finns en monovariant på ELFA men den är väldigt dyr.
YOWSER!
-
jtds
- Bilmodell: Octavia II RS Combi
- Kontakt:
Provat med en annan kabel?
jag kör med S-E originalkabel MMC-70 till min K810i & det är klockrent ljud.
inga störningar.
jag har Audience i min RS2 med Soundsystem.
jag kör med S-E originalkabel MMC-70 till min K810i & det är klockrent ljud.
inga störningar.
jag har Audience i min RS2 med Soundsystem.
-
helgestahill
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Min iPod i AUX funkar Ok. Prova med att byta kabel. Köpte min på Claes Ohlson.
Tänk bara på att du måste ha nästan max volym på din iPod för att ljudet ska bli OK. Annars måste stereon " förstärka" en allt fö låg in signal
Tänk bara på att du måste ha nästan max volym på din iPod för att ljudet ska bli OK. Annars måste stereon " förstärka" en allt fö låg in signal
-
LarsThunberg
- Kontakt:
Sv:Sv:Dåligt ljud Stream AUX in
Tack för svar! Provade idag med att ansluta en annan adapter till min iPod och nu låter det bra! Tycker tom. att det är något bättre ljud på AUX in än CD-spelaren i Stream. Det verkar som om min ena iPod-adapter (nyinköpt från Belkin) inte är OK.
PS. Vid LINE OUT på en iPod spelar det ingen roll hur man ställer volymen, det är fast nivå. Från hörlursuttaget är det ingen "äkta" LINE OUT. Det är ganska stor skillnad i ljudet från dessa två utgångar, hörs bla. på basen. Värt att tänka på...
PS. Vid LINE OUT på en iPod spelar det ingen roll hur man ställer volymen, det är fast nivå. Från hörlursuttaget är det ingen "äkta" LINE OUT. Det är ganska stor skillnad i ljudet från dessa två utgångar, hörs bla. på basen. Värt att tänka på...
-
helgestahill
- Bilmodell: Octavia RS2
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dåligt ljud Stream AUX in
[quote]Tack för svar! Provade idag med att ansluta en annan adapter till min iPod och nu låter det bra! Tycker tom. att det är något bättre ljud på AUX in än CD-spelaren i Stream. Det verkar som om min ena iPod-adapter (nyinköpt från Belkin) inte är OK.
PS. Vid LINE OUT på en iPod spelar det ingen roll hur man ställer volymen, det är fast nivå. Från hörlursuttaget är det ingen "äkta" LINE OUT. Det är ganska stor skillnad i ljudet från dessa två utgångar, hörs bla. på basen. Värt att tänka på...[/quote]
Ok. jag trodde att du hade anslutit din iPod i AUX i armstödet med 3.5 mm stereo plugg ( hane - hane)
Vad är det för LINE adapter du har?
PS. Vid LINE OUT på en iPod spelar det ingen roll hur man ställer volymen, det är fast nivå. Från hörlursuttaget är det ingen "äkta" LINE OUT. Det är ganska stor skillnad i ljudet från dessa två utgångar, hörs bla. på basen. Värt att tänka på...[/quote]
Ok. jag trodde att du hade anslutit din iPod i AUX i armstödet med 3.5 mm stereo plugg ( hane - hane)
Vad är det för LINE adapter du har?
-
LarsThunberg
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dåligt ljud Stream AUX in
[quote]
Vad är det för LINE adapter du har?[/quote]
Har lött ihop en egen Dock-adapter till min iPod, fungerar perfekt. Den kopplar jag till AUX i armstödet med en 3.5mm plugg.
Jag ska returnera min Belkin-adapter, den verkar helt klart felaktig.
Vad är det för LINE adapter du har?[/quote]
Har lött ihop en egen Dock-adapter till min iPod, fungerar perfekt. Den kopplar jag till AUX i armstödet med en 3.5mm plugg.
Jag ska returnera min Belkin-adapter, den verkar helt klart felaktig.