Bytte kamrem och vattenpump på min skoda octavia Glxi -98.Köpte allt på biltema....Snål som man är.... Efter 5 veckor så börja bilen att läcka kylarvatten.. Trodde det var kylaren som var paj.. Men ack..det var det inte.
Utan det var vattenpumpen som läckte som ett såll.. Jag
lämnade tebax vattenpumpen till biltema och åkte och köpte en vattenpump orginal istället.
Kanske var ett måndags ex. jag fick tag i men tänk efter noga innan ni köper vattenpump på Biltema...
Jag rekommenderar att köpa orginal.
Det är inget roligt jobb att byta..
God Jul
Biltemas vattenpump=skräp
-
sillen73
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
Sv:Biltemas vattenpump=skräp
[quote]Bytte kamrem och vattenpump på min skoda octavia Glxi -98.Köpte allt på biltema....Snål som man är.... Efter 5 veckor så börja bilen att läcka kylarvatten.. Trodde det var kylaren som var paj.. Men ack..det var det inte.
lämnade tebax vattenpumpen till biltema och åkte och köpte en vattenpump orginal istället.
Kanske var ett måndags ex. jag fick tag i men tänk efter noga innan ni köper vattenpump på Biltema...
God Jul[/quote]
Jag e inte förvånad ett dugg,biltemas prylar brukar va skit(finns väl undantag)men jag tycker man liknande historier ofta.Men de kan va skit med orginalprylar oxå,min tjejs opel corsa byttes kamremsats m vattenpump på,på verkstad GM orginal-prylar dom höll 800 mil sen gav vattenpumpen upp!!Måste vara sämre kvalite på prylarna nuförtiden.
God Jul[/quote]
Jag e inte förvånad ett dugg,biltemas prylar brukar va skit(finns väl undantag)men jag tycker man liknande historier ofta.Men de kan va skit med orginalprylar oxå,min tjejs opel corsa byttes kamremsats m vattenpump på,på verkstad GM orginal-prylar dom höll 800 mil sen gav vattenpumpen upp!!Måste vara sämre kvalite på prylarna nuförtiden.