Förardörren går ej att öppna! Har kopplat ur larm + startspärr. C-lås funkar med nyckel, dvs knapparna far upp och ner men förardörren är fast. Tog lös bakdörren och kom åt att ta lös låscylindern. Drog med tång i vajern som ska öppna låset men icke....
Låsarmen sitter pall runt bygeln. Lite moment 22 över detta eftersom dörrsidan eller låskistan inte kan demonteras med dörren stängd.
Vad gör man...löpa amok med tigersåg och offra dörrsidan? Elände!!!
Dörren i baklås
-
chero
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,9 TDI
- Kontakt:
-
arnep
- Bilmodell: Skoda octavia 20v
- Kontakt:
Sv:Dörren i baklås
Hej
har haft samma problem och det går att få bort dörrsidan utan att ta fram tigersågen men, försök att dra ner rutan och ta bort rutlisten så kan man se ner i dörren. använd ett tunt plattjärn för att peta tillbaka den armen som låswiren påverkar, sedan är det bara att öppna
har haft samma problem och det går att få bort dörrsidan utan att ta fram tigersågen men, försök att dra ner rutan och ta bort rutlisten så kan man se ner i dörren. använd ett tunt plattjärn för att peta tillbaka den armen som låswiren påverkar, sedan är det bara att öppna
-
chero
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,9 TDI
- Kontakt:
Sv:Sv:Dörren i baklås
Jag har löst problemet genom att skruva ur de tre nedre skruvarna som håller fast dörrsidan samt skruvarna som sitter under handtagskonsollen. Sedan gick det att med lite våld rycka lös dörrsidan utan att fästena var sidoskruvarna sitter gick sönder. Satte en skruvmejsel mot den plåtarm som syns och knackade lätt med hammare. Knäpp! och så var dörren öppen. Länkaget hade på något vis kärvat. Troligen för att låskistan satt lite lös tidigare.
-
arnep
- Bilmodell: Skoda octavia 20v
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dörren i baklås
hej
skönt att det löst sig. i mitt fall var det wiren som hade gått av och förhindrade att armen gick tillbaka
skönt att det löst sig. i mitt fall var det wiren som hade gått av och förhindrade att armen gick tillbaka