Fabia RS II
-
aramis75
- Bilmodell: Octavia RS /Fabia RS
- Kontakt:
Fabia RS II
Jag har lagt upp bilder på den nya Fabia RS i min profil. Tydligen levereras den med en 105 hästars 1,9:a.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Fabia RS II
Den måste ju vara fel. Varför SÄNKA effekten jämfört med förra RS?
-
micke_petersson
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Fabia RS II
håller med föregående talare... det kan inte stämma att dom tar o sätter i en mindre motor... det pratas om 1.4tsi och även diesel... men men har inte fått ngt bekräftat....
-
aramis75
- Bilmodell: Octavia RS /Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Gå in på www.mobile.de och söka på den dyraste Fabia RS så får ni se. Notera också att "baken" på RS:en ser ut som en vanlig Fabia - d v s inga härliga Skoda-pipor!
Förresten har jag sålt min Fabia RS till grannen och äger numera en Citroen C3...
Förresten har jag sålt min Fabia RS till grannen och äger numera en Citroen C3...
-
birza
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Inte en chans att dom stoppar i 105-hästars dieseln i en ny Fabia RS, den finns ju redan. Det där är troligtvis en vanlig Sport 1,9 TDI med Original Styling-kit, likt det som redan finns till Octavia. Kommer säkert även till den svenska marknaden.
-
MLM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Ja, inte är det en RS inte. Det är ju sportstolarna med pulse-klädseln som man får i just Sport-varianten! Snygga fälgar dock!! Är troligtvis 17" Kentaur som man kan få till Roomster Scout!
-
RS bob
- Bilmodell: Skoda fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Har också läst att motoralternativen kommer att bli en 2.0 tdi på 140 hk och en 1.4 tfsi på 160 hk.
Så mobile.de har jag inte mycket tillförlit till.
Så mobile.de har jag inte mycket tillförlit till.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Den bilen finns bara i ett ex och är inte en RS. Har för mig att det var en återförsäljare som fixade till den.
-
jimyboy
- Bilmodell: Yeti TSI
- Kontakt:
Sv:Fabia RS II
nej nya rs kommer garanterat inte vara 1.9 105hk. den på bilderna har ju inte färgade broms OK, inga pipor, Ingen ljus klädsel.
alla goda kännetecken på en RS =)
alla goda kännetecken på en RS =)
-
-=RS Racer=-
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Fabia RS II
Jag tycker att den nya RSen borde ha 2,0 TDI 140hk låter mer optimalt även då med partikelfilter :)
//Andreas
//Andreas
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
När Skoda nu börjar köra med S2000 bör de ha en pigg RS på gång samtidigt som de kan sälja i kölvattnet efter S2000. Fabian var den första hot hatchen med diesel och jag tror nog att de fortsätter med en större motor än tidigare. Ren gissning från min sida blir 1.4 TSI 170 och 2.0TDI-CR 170.
Video med S2000
http://uk.youtube.com/watch?v=0mXhV5KF4jE
Tidigare publicerad artikel om FII RS nedan
"
• Skoda Fabia vRS to be launched in 2008
• Buyers could be able to personalise their cars
• Roof colour, stripes and alloys could be on offer
When Skoda launches the hot vRS version of its new Fabia in the latter half of 2008, buyers could be able to extensively personalise their car.
Skoda wants to offer the car with a huge degree of interior and exterior choices, in the same way that Mini customers can choose paint patterns, stripes and chequers, as well as an array of interior colour and trim options.
Mini reckons only around 5% of its cars are specified the same, and it's thought that the average spend of customers personalising their cars is about £2000. Now Skoda wants a piece of the action.
Coloured roofs, bold exterior stripes, body kits, roofbars a broad choice of alloy wheels and a plethora of interior options could be some of the items Fabia vRS buyers could choose to customise their cars.
The Fabia vRS is likely to share some visual cues from the Fabia S2000 rally concept car shown at the Geneva Motor Show this month (pictured). Flared wheelarches, bonnet vents and rally wheels are just some of the items it could borrow. "
Video med S2000
http://uk.youtube.com/watch?v=0mXhV5KF4jE
Tidigare publicerad artikel om FII RS nedan
"
• Skoda Fabia vRS to be launched in 2008
• Buyers could be able to personalise their cars
• Roof colour, stripes and alloys could be on offer
When Skoda launches the hot vRS version of its new Fabia in the latter half of 2008, buyers could be able to extensively personalise their car.
Skoda wants to offer the car with a huge degree of interior and exterior choices, in the same way that Mini customers can choose paint patterns, stripes and chequers, as well as an array of interior colour and trim options.
Mini reckons only around 5% of its cars are specified the same, and it's thought that the average spend of customers personalising their cars is about £2000. Now Skoda wants a piece of the action.
Coloured roofs, bold exterior stripes, body kits, roofbars a broad choice of alloy wheels and a plethora of interior options could be some of the items Fabia vRS buyers could choose to customise their cars.
The Fabia vRS is likely to share some visual cues from the Fabia S2000 rally concept car shown at the Geneva Motor Show this month (pictured). Flared wheelarches, bonnet vents and rally wheels are just some of the items it could borrow. "
-
-=RS Racer=-
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fabia RS II
Kommer den likna S2000 modellen och ha en 2,0TDI på 170hk då kommer jag att stå först i kön på Skoda för att köpa en!!!