Ta i trä - j**la flyt

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
chris
Bilmodell: Skoda Fabia 1.4 16V 101Hk
Kontakt:

Ta i trä - j**la flyt

Inlägg av chris »

Lämnade in bilen på verkstaden idag för att kolla ett knepigt ljud från motorhuven samt att EPC lampan gick av och på. Två timmar efter inlämningen ringde de från verkstaden och när jag svarade sa mekanikern bara att jag skulle gå och köpa en lott. Köp en lott sa han några gånger. Jag fattade ingenting. Han förklarade att när han hade öppnat kåpan som han uttryckte det hade kamremmen bokstavligen trillat i bitar. Den hölls bara ihop av några enstaka slamsor. Vidare hade något hjul i plast gått i flera bitar som bara låg. Tydligen hade remmen smällt utan att smällt vilket gjorde att jag kunde köra till verkstaden men hade troligen inte kommit många meter till om jag fortsatt. Hörde konstigt ljud i söndags, ringde verkstaden i måndags och har låtit bilen stå sedan dess. Mekanikern sa att min oro hade sparat mig cirka 25 000 kr för kostnaden av en ny motor.
ja, ja vad ska man säga. Ibland skall man ha lite flyt i alla fall.
Bilen är en Fabia -01 101 Hk med 8500 mil på räknaren. Så mycket för Autoforums "remmen håller i 12 000 mil oberoende av ålder" utsago.

//Chris.
david8704
Bilmodell: Skoda Octavia 1.6GLX
Kontakt:

Sv:Ta i trä - j**la flyt

Inlägg av david8704 »

Otäck historia!

Gött att det slutade väl iaf!
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Ta i trä - j**la flyt

Inlägg av maverick »

Ja, det var verkligen flyt.

Till alla er som tror att remmar håller för evigt: GUMMI ÅLDRAS OCH BLIR SVAGARE!!
Landell
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ta i trä - j**la flyt

Inlägg av Landell »

12000 Mil eller 5 år är det som gäller..
Den som säger annat ljuger..
ANDREA$
Bilmodell: Skoda oktavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ta i trä - j**la flyt

Inlägg av ANDREA$ »

har du köpt lott jag kan gå in med 50%
Skriv svar