Har ett litet problem,när jag växlar ner och gasar för fullt vid en snabb omkörning så "dör" bilen vid en 140 km/h.
Efter ca:10-30 sekunder så svarar den igen,innan dess så händer det inget.
När man gasar lite över "normalt" så blr det inte så.
Även vid fullgas "och då menar jag inte rödmarkering" med lägre hastighet så händer det ibland.
Ska ringa till måndagen och höra vad dom säger som jag chippade bilen hos,men tänkte även höra för mej här om det går bra.
Jag vet att det finns många trådar när det gäller chipptrimning,men jag har sökt och fann inget när det det gällde mitt problem.
Hoppas på ett enkelt fel...Tack på förhand
problem efter chippning
-
xgr
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:problem efter chippning
Har du inte fått uppgraderad orginal mjukvara så kan det vara det felet men det borde väl alla -06:or fått vid det här laget.
-
Nedomansky
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:problem efter chippning
[quote]Har du inte fått uppgraderad orginal mjukvara så kan det vara det felet men det borde väl alla -06:or fått vid det här laget.[/quote]
När man chippar bilen så används ju en ny/annan mjukvara o då spelar det väl ingen roll vilken mjukvara man hade innan chippningen?
När man chippar bilen så används ju en ny/annan mjukvara o då spelar det väl ingen roll vilken mjukvara man hade innan chippningen?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:problem efter chippning
En chippning ändrar inte på all kodning i programmet. Alltså kan buggar från ett gammalt originalprogram ligga kvar.