BRA verkstad (INTE autoforum) i Göteborg? måste fixa styrleder x2
-
skodatomas
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
BRA verkstad (INTE autoforum) i Göteborg? måste fixa styrleder x2
Jag blev underkänd idag på min besiktning med inre styrleder fram, höger och vänster. Bilen, en skoda fabia -00, har jag haft i sju månader och den har redan kostat över 10 000 i reparationer. T ex hjullager x2, hadbromsvajer etc. Vad jag förstått är autoforum i Göteborg onödigt dyra. Jag behöver hjälp att hitta verkstad i Göteborg som fixar det billigare. Är det svårt att fixa styrlederna själv? Tacksam för svar! MVH Thomas
-
maskros
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:ad (INTE autoforum) i Göteborg? måste fixa styrleder x2
tjoho för dyra reparationer :/
hänger inte i göteborg mer än nödvändigt ^^ men vianor som finns lite överallt har jag bra erfarenheter av iaf från skara och skövde där min bil går sönder..
hänger inte i göteborg mer än nödvändigt ^^ men vianor som finns lite överallt har jag bra erfarenheter av iaf från skara och skövde där min bil går sönder..
-
Magnuss
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Har precis samma erfarenhet: en Fabia -00 med 8000 mil på nacken har på det år och 1000 mil jag haft den krävt:
- Nytt avgassystem
- Nya framhjulslager
- Krossad navmutter, frmahjul, som gjorde risken att tappa framhjulet överhängande
- Bromspedalkontakt
- Nytt Termostathus (aldrig hört något så vansinnigt fel på nån bil nånsin poch jag är ändå 62 år....)
- Nya leder i framvagnen
- Ny styrservogivare
Då jag tidigare haft motsvarande ändlösa räcka av idiotiska fel på en WV Passat Tdi -00 får jag nu bara konstatera att VAG:s filosofi att till varje bil medleverera en dammsugarslang till ägarens plånbok
för att den vägen ta in maximalt med pengar får vara slut nu. Så nu får det vara dags för en Mazda igen, eller en Toyota. (Har haft 3 olika Mazda, och idiotsaker kan måhända skramla, men allt utom rena slitdelar funkar, decennium efter decennium, rent magiskt egentligen.)
- Nytt avgassystem
- Nya framhjulslager
- Krossad navmutter, frmahjul, som gjorde risken att tappa framhjulet överhängande
- Bromspedalkontakt
- Nytt Termostathus (aldrig hört något så vansinnigt fel på nån bil nånsin poch jag är ändå 62 år....)
- Nya leder i framvagnen
- Ny styrservogivare
Då jag tidigare haft motsvarande ändlösa räcka av idiotiska fel på en WV Passat Tdi -00 får jag nu bara konstatera att VAG:s filosofi att till varje bil medleverera en dammsugarslang till ägarens plånbok
för att den vägen ta in maximalt med pengar får vara slut nu. Så nu får det vara dags för en Mazda igen, eller en Toyota. (Har haft 3 olika Mazda, och idiotsaker kan måhända skramla, men allt utom rena slitdelar funkar, decennium efter decennium, rent magiskt egentligen.)
-
node77
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 LX
- Kontakt:
Själv servar jag på Everts bilverkstad i Nödinge. Han samarbetar med Bilab i Kungälv och är därför auktoriserad (även om han inte finns med i listan över auktoriserade verkstäder enligt Skoda Sverige). Jag är nöjd, både med priset, bemötandet och kvaliten på utfört arbete. Känns faktiskt som någon man kan lita på. Lånebil finns.
Annars finns ju Partille bilsevice, men de är inte auktoriserade.
Annars finns ju Partille bilsevice, men de är inte auktoriserade.
-
Hunter
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Jag tycker att man ska försöka byta delar själv.
Jag har bytt hjullager o div styrsrag o spindelled.
iaf så ligger en Mekonomen verkstad på ringön. Där lämna jag in min bil för stora servicen med remmar o v-pump.
Nya Ringöns bensin ngt heter. Vet en annan rs kille som vart där.
Lämna aldrig in en bil på versktad om det går att byta själv..Alltid lär man sig ngt!
Jag har bytt hjullager o div styrsrag o spindelled.
iaf så ligger en Mekonomen verkstad på ringön. Där lämna jag in min bil för stora servicen med remmar o v-pump.
Nya Ringöns bensin ngt heter. Vet en annan rs kille som vart där.
Lämna aldrig in en bil på versktad om det går att byta själv..Alltid lär man sig ngt!