Har som många andra haft lite problem med en bil som tappar kraften. Blir ryckig och orkeslös när man minst anar det.
Misstänkte som även andra gjorde att det är luftmassemätaren, gasspjällhuset eller något annat?
Började med att montera bort lmm och rengjorde så gott jag kunde. Bilen blev för att kort ögonblick betydligt lyckligare. Nehe, då kanske det är gasspjällhuset iaf då? Monterade bort detta och det var nog bra eftersom det var avlagringar på och runt spjället. Märkte dock ingen direkt skillnad efter detta så jag funderade vidare och beslöt mig för att beställa Vag-Com. Kontrollerade således felkoder och fick upp att N75 ventilen inte ville vara med och leka samt att lmm hade för låg signal.
Hmm kollade runt lite och hittade en N75J ventil (skall tydligen vara bättre?) samt en avlastningsventil från SAAB (även denna skall vara bättre än VAG?). Testade att rengöra lmm igen och kollade felkoderna… Nu var det endast lmm som fortfarande hade låg signal. Vad gör man nu då? Beställde slutligen en ny lmm hos Mekonomen och nu spinner bilen som en lagom aggressiv katt igen 
Om det nu måste göras en ”grundinställning” vet jag inte? Bilen går bra och det ligger inga fel och skräpar så… Vet ngn annan bättre så är jag väldigt tacksam för hjälp med guide om hur denna grundinställning skall göras.
Lev väl och rocka stenhårt
Kraftlös och ryckig bil m.m.
-
Stationwagon
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt: