Tips om billiga däck

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
Vagis
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Tips om billiga däck

Inlägg av Vagis »

Jag vill ge ett tips om billiga och bra däck.

Skroten. Att man kan få tag i billiga och mer eller mindre bra, begagnade däck på skroten är väl ganska välkänt.
Men de säljer faktiskt även nya däck - billigt, 5-600 per styck.
De hjälper även till med montering + balansering för en billig peng. (det kanske rent av ingick, jag minns inte just nu. Jag var i alla fall nöjd både med priset och servicen).

Jag köpte nya sommardäck för två år sedan. På ena stället hade de billiga regummerade av hyfsad kvalite (det var dem jag råkade köpa; jag kör inte många mil per år). På på ett annat ställe Michelin, nya. Egentligen det bättre valet, men nu blev det som det blev...
Jag antar att det inte var Michelins värstingar, kanske rent av har de legat ett par år och inte längre gick att sälja för fullpris, men iaf. Knappt 600 kr för 15 tums däck är billigt. Det är nästan lika billigt som de allra billigaste lågprisdäcken.

Ett annat alternativ är postorder. Tex dackonline.se. De brukar samarbeta med lokala verkstäder som hjälper till att montera på däcken för en skälig peng.
De sägs funka bra, men det krävs givetvis viss framförhållning och planering för beställan och leverans. Inga akutlägen eller så...