Ja Skoda är väl lite budgetbil här och där.
Det jag har skruvat med min bil hittills så måste jag säga att det är otroligt enkla lösningar. Inga dåliga lösningar kanske, bara otroligt enkelt.
Det är lite "lego" över det hela.
Tex lampsatsen, eller dörrfoder etc till en BMW eller en Toyota sitter med skruvar, på en Skoda sitter allt fastklämt med plastklips. inga skruvar, inga speciella hållare eller fästen.
Bara ditklämt med några plastpinnar. Alla foder, lister, kåpor etc är bara ditklämda.
Inte en onödig skruv någonstans. Innanför sitter sen allt smäckert monterat, med enkla sladdar och kopplingar.
På en BMW så går sladdarna i banor, gärna med extra skydd gummiering etc. Sladdarna är sedan även fastskruvade på sin specifika plats, ej i en skoda, syns de inte och de itne utsätts för någon påfrestning så så behöver de inte se snyggt ut eller vara en särskilt tålig lösning heller...allt för att spra pengar skulle jag gissa.
Nu vet jag inte vad som är bäst egentligen, en överarbetad lösning, eller en lösning som fungerar och gör sitt jobb.
TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
-
Cali
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Tessin
- Bilmodell: Rapid Spaceback Style Plus
- Kontakt:
Sv:Sv:TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
Om jag vore dig skulle jag vara mer besviken på verkstaden än själva bilen. Skoda är absolut inte den enda bilen som kan krångla fast den är ny.
Sen undrar jag lite över själva bucklan. Menar du att den fanns där redan från början eller? I så fall ska man väl inte acceptera en omlacknng utan kräva ny bil. Annars förstår jag inte riktigt vad den har med själva märket Skoda att göra. Bucklor kan det ju bli på alla bilar, men dålig plåtreparation får väl återigen verkstaden belastas för.
Sen undrar jag lite över själva bucklan. Menar du att den fanns där redan från början eller? I så fall ska man väl inte acceptera en omlacknng utan kräva ny bil. Annars förstår jag inte riktigt vad den har med själva märket Skoda att göra. Bucklor kan det ju bli på alla bilar, men dålig plåtreparation får väl återigen verkstaden belastas för.
-
eri
- Bilmodell: Octavia elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
Ronnie ta upp detta med din kommuns konsumentrådgivare. Vi har lagar i detta land för att skydda konsumenten men det tycks inte bilföretagen känna till. Har en bekant som haft en genomrostad gabagelucka på en kombi där verkstaden inte ville ta det på rostskyddsgarantin utan man skyllde på att solskyddet " Solar Plexus" och att clipsen suttit fel. Clipsen är av plast oss sätts med dubbehäftande tejp. När konsumentrådgivaren kontaktade firman så var det annat ljud i skällan. Allt gick på garantin.
Kan inte verkstaden laga ett ursprungligt fel tillräckligt bra efter två till tre försök har du rätt att få bilen utbytt !!
Kan inte verkstaden laga ett ursprungligt fel tillräckligt bra efter två till tre försök har du rätt att få bilen utbytt !!
-
eri
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
Hör av dig om det händer något i ditt ärende.
-
erikgz
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
Hej Ronnie,
Kämpa på, jag skall meddela om de finner mitt skallrande ljud, låter verkligen som att vi har samma, mitt hörs på dålig väg och på kullersten....
När jag var inne på verkstaden började meken slå och banka på panelen för att ljudet skulle uppstå före vi provkört, det gillade jag verkligen inte. skall de förstöra bilen öppnar jag den hellre själv..
Fattar, och jag har skrivit det i min egen tråd, fattar inte att de inte har en kunskapsdatabas som täcker sådana här saker, det kan ju omöjligt bara gälla din och min bil!!
Lycka till!!
Kämpa på, jag skall meddela om de finner mitt skallrande ljud, låter verkligen som att vi har samma, mitt hörs på dålig väg och på kullersten....
När jag var inne på verkstaden började meken slå och banka på panelen för att ljudet skulle uppstå före vi provkört, det gillade jag verkligen inte. skall de förstöra bilen öppnar jag den hellre själv..
Fattar, och jag har skrivit det i min egen tråd, fattar inte att de inte har en kunskapsdatabas som täcker sådana här saker, det kan ju omöjligt bara gälla din och min bil!!
Lycka till!!
-
eri
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:TRÖTT PÅ NY SKODA OCTAVIA OCH BJÖRSTIGS
Om inte Skoda vill ta ansvar och reda ut detta då det tycks vara fler som har samma problem kan man gå ihop och vända sig till någon motortidning.