Jag har en Skoda superb, en 03:a. Under de senaste två veckorna har jag märkt att det efter körning luktar lite bränt inne i kupen. Bilen är servad för tre veckor sedan. Oljenivån är helt OK.
Har ni några tips?
Bränt
-
nilslennart
- Bilmodell: Skoda octavia 3
- Kontakt:
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Bränt
bränt.. tja .. en kan var någon styr del för ventilationen eller esp eller nått..
min esp gick sönder .. och vecka innan luktade lite rök men visste inte vart.. tills jag fick mig en lite sladd.. .. efterundersökninge visade sig att esp hade gått sönder..
med andra ord kan vara någon tp av elektronik styrning.. att. hitta det .. kan vara väldigt svårt.. om inget dyrt.. ta bort allt och söka hmmmmm nej tack..
min esp gick sönder .. och vecka innan luktade lite rök men visste inte vart.. tills jag fick mig en lite sladd.. .. efterundersökninge visade sig att esp hade gått sönder..
med andra ord kan vara någon tp av elektronik styrning.. att. hitta det .. kan vara väldigt svårt.. om inget dyrt.. ta bort allt och söka hmmmmm nej tack..
-
vildagnu
- Bilmodell: Skoda oktavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Bränt
kan vara så att när dom bytte oljan så har dom spilt lite på motorn, runnit ner på grenröret. hur mycket har du kört sen dess?
-
nilslennart
- Bilmodell: Skoda octavia 3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Bränt
Jag har kört ca 80 mil.