Icke fungerande AC
-
0674
- Bilmodell: Skoda Octavia II
- Kontakt:
Icke fungerande AC
Hej på er alla klubbmedlemmar. Hade min Octavia II inlämnad för byte av vattenpump och spännrulle förra veckan. Hade hört missljud en tid. Lagren var slut. Bilen har gått c:a 7000 mil. Tidigt för denna reparation tycker jag. När jag sedan hämtade bilen var missljudet borta och allt gott och väl. Trodde jag. Nu hade AC-n slutat att fungera. Ingen kyla strömmade in i kupén. Är det möjligen så att vid byte av vattenpump, då förstås kylvätskan måste tappas ur, även AC-n påverkas? Har dom något samband med varandra? Snälla, är det någon som vet?
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Icke fungerande AC
Nej, det är två olika system. Enda sambandet kan vara att de drivs av samma rem. Vet inte hur det är på just din motor.
-
0674
- Bilmodell: Skoda Octavia II
- Kontakt:
Sv:Sv:Icke fungerande AC
Hallå! Råkade ut för samma sak efter byte av v-pump och spännrulle. Hade hört ett rasslande ljud ett tag. Lagerhaveri konstaterades. Efter att ha hämtat bilen fungerade inte heller min AC. Förbannad åkte jag tillbaka och klagade. Verkmästaren följde med ut och efter ett tag kunde vi konstatera att mekanikern hade kopplat bort AC-ns strömkabel vid reparationen. Detta för att kunna lyssna mer ostört på lagerljuden med stetoskop för att konstatera vilka lager som var dåliga. Alltså skjut på skjutstiftet så att strömmen kommer fram till ACn så ska du se att den fungerar igen. Det gjorde min iallafall. Lycka till!