Fullt ös!!

I detta forum skriver vi om trimning.
Jonas Hallberg

Fullt ös!!

Inlägg av Jonas Hallberg »

Är det inga som gått "hela vägen" med sin Rs?
Då menar jag allt utom att byta turbon?
Själv har jag bytt IC till en riktig från kylarjonson. Sen har jag bytt avgas till ett riktigt med racekat från a-alt avgassytem. Sen har jag bytt bort röret som sitter vid insugssidan vid turbon till en silikonslang för bättre flöde och sist ett steg 3 chip från BSR. Inte att glömma ett sportluftfilter. Jag bromsade bilen innan och efter i en riktig bromsbänk för att se skillnaden. Ändå om inte bänken skulle stämma hundra så ser man ju mellaskillnaden efteråt. Orginal så lämnade bilen 185Hk och 270! Nm. Efteråt så hamnade effekten på 223Hk och 403!!!Nm första körningen och 221Hk och 393Nm vid andra. Beror på att turbon blev ganska varm. Någon annan som gjort nått liknande? Skulle vara kul att jämföra lite tider om ni har några. Själv körde jag på Uråsa Flygfält i Lördags (31/5-03) Det visade sig senare att tiderna inte stämde då ALLA klagade på att det. Många som kört på Emmaboda och trimmat bilen efter det och sen kört på Uråsa fick en sämre tid. Så jag ska köra på Säve den 5 Juli för att få en riktig tid istället. Berätta gärna vad och om ni har några tider så man ser vad allt man har gjort gör igentligen.

/Jonne
Leif Ankarschiöld

Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Leif Ankarschiöld »

Nej men på go väg..
IC liger o väntar på rör turbon siter i bilen nu o tre tums dp utan katt håller på monteras....

Kul om din bil skicka upp lite bilder nu....
Annars har vi en kalas Chatt o snacka skit på

// Greven
Christer Gata&Skog (Gata&Skog)

Sv:Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Christer Gata&Skog (Gata&Skog) »

Stor FMIC sitter på plats, större snurra kommer nog på plats i nästa vecka.
Kylarjonssons IC hade den taskigaste passformen i världshistorien!
Rolle på GTI Klubben fixade den på plats, men vilket jobb........
Har mailat dem men inte fått svar ännu varför det var så.
Ligger lite efter i schemat så bromsning kommer nog först till augusti skulle jag tro.
Svänghjul etc får jag vänta lite med, bilen har nu gått 1400 mil sen jag tog ut den ny i oktober, chippades efter 450 mil.
Kanske det är dags att serva lite nu då.
Låter VAG på Åland fixa med sånt när jag ändå är där på semester, de har bättre priser, bättre service, oftast ingen väntetid.
Vad jag sett hittills har de fortfarande en yrkesstolthet där vi kanske tappat lite av här hemma, så man vet att de gör det de ska.

Mvh
Christer
Fredrik T (Sixpack)

Sv:Sv:Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Fredrik T (Sixpack) »

VAG på Åland låter ju intressant.
Har du några prisuppgifter på vad första servicen kostar där ?
Anders Aschauer (Kabben)

Sv:Sv:Sv:Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Anders Aschauer (Kabben) »

Ja det låter intressant med tanke på att jag planerar semestra där nästa år.
Christer Gata&Skog (Gata&Skog)

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Christer Gata&Skog (Gata&Skog) »

Jag kan nog få prisuppgifter på en förstaservice under helgen i bästa fall, annars borde jag kunna ha det till när jag servar den ,troligtvis under v.25-26 när jag ändå är där, men då har jag inte tillgång till dator, så jag återkommer sen.
Leif Ankarschiöld (Greven)

Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Leif Ankarschiöld (Greven) »

Dena är lite skoj har äntligen kommit....

http://www.forgemotorsport.com/golf18t.asp?cat=golf18t&product=FMGOLFINT
Fredrik T (Sixpack)

Sv:Sv:Fullt ös!!

Inlägg av Fredrik T (Sixpack) »

Pffft... 185$ =/
Skriv svar