Hallo alla Skoda vänner....
Bytte batteri på min Octavia RS 2003 med 8300mil på mätaren igår... Passade då även på att starta bilen och kolla så generatorn laddar ok med full ac stereo igång osv. Den laddade från 13.92 till 14.04 så det var ju ok. Sen märkte jag att det började osa i plasten i dosan ovanför batteriet och då brände ju den kabeln som kommer från generatorn (den svarta). Har nu beställt både ny kabelhärva och "dosan" ovanför batteriet och ska byta imorgon.... Tror ni detta räcker eller kan det vara kortis i generatorn eller kass laddrelä också?? Försökt att få hjälp via vag verkstäder på 4 orter runt omkring mig men ingen kan säga nåt vad det är och ingen ville ta emot bilen i första taget... ganska kass service tycker jag.....
Tack på förhand!!!!!!!!!
Bränd kabel(kortslutning)
-
peterf
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Bränd kabel(kortslutning)
En del har råkat ut för dålig kontakt mellan säkringsboxen och den svarta kabeln, vilket resulterar i hög värme. Borde räcka med det du redan beställt.
-
peterf
- Kontakt:
Sv:Sv:Bränd kabel(kortslutning)
tack! Hoppas verkligen detta....... Är korkad när det gäller att skruva bilar, men detta verkar ju ganska så enkelt i alla fall.
-
peterf
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Bränd kabel(kortslutning)
Idag bytte jag grejerna kabelhärvan till generatorn samt kopplingsboxen ovanför batteriet! Slipade upp den gamla säkringen då den inte var av, och detta fungerade perfekt!!!!
-
Hightower
- Bilmodell: Skoda 1,8 t+ combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bränd kabel(kortslutning)
kan denna dosa som även i min bil ställa till det med att ström försvinner i kallväderlek och tömmer batteriet. Jag har kopplat förbi säkringen pga avsaknad av material i dosan. Tacksam för pris på dosan.