Greenline kallstart
-
Tjo
- Bilmodell: Skåda
- Kontakt:
Greenline kallstart
Hur bra är en Greenline på kallstarter? Tänkte använda en i södra sverige och då har jag inte tillgång till elstolpe/motorvärmare. Hur kallt kan man gå ned innan motorn får problem att starta?
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Greenline kallstart
Som vilken annan Diesel som helst, min diesel startar utan problem men med lång lång glödning vid -35.
-
Larssa
- Bilmodell: Skoda fabia
- Kontakt:
Sv:Greenline kallstart
Har inte haft problem att starta min utan motorvärmare. ( minus 32 som kallast ). Däremot så tar den lilla motorn ganska lång tid på sig att bli varm. Så jag är ganska noga att använda motor och kupevärmare.
Bor i Umeå och kör regelbundet till norra Finland.
-
Tjo
- Bilmodell: Skåda
- Kontakt:
Sv:Sv:Greenline kallstart
[quote]Har inte haft problem att starta min utan motorvärmare. ( minus 32 som kallast ). Däremot så tar den lilla motorn ganska lång tid på sig att bli varm. Så jag är ganska noga att använda motor och kupevärmare.
[/quote]
Ah, bor i söder så det är sällan så jättekallt här men visst den kan ju vara -20 ett tag i alla fall. Motorvärmare går ju att fixa men det är svårare att hitta eluttag i den här delen av landet.
[/quote]
Ah, bor i söder så det är sällan så jättekallt här men visst den kan ju vara -20 ett tag i alla fall. Motorvärmare går ju att fixa men det är svårare att hitta eluttag i den här delen av landet.