Strålkastare o fel på stolen
-
MrDTS
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Strålkastare o fel på stolen
Hej
Lite problem med nya bilen, jaja vet att jag har garanti på den.
Minnet på förarstolen fungerar utmärkt på knapparna i stolen men när jag ska använda nycklarna så fungerar det inte alls, har varit till verkstaden utan att de hittade felet, dom skickade en felanmälan till fabriken o nu har det gått ca 2mån utan att jag hört något ! ska imorgon till verkstaden o se vad som händer, sen är det verkligen en dålig beskrivning i manualen om hur man ställer in den funktionen, någon här som fått det att fungera med nyckel ? vet att denna stol med (minne) inte är så vanlig i octavian.
En fråga om xenon strålkastare de ska svänga med vägen när man kör ? står det i katalogen
har tyvärr inte sett någon skillnad mot min gammla octavia med vanlig ljus, ser ni någon skillnad ? man kan testa detta mot en vägg och vrida max på ratten då ska ljusbilden röra på sig ! har inte sett det heller.
Får väl ta upp detta ochså när jag lämmnar in den.
Timo
Lite problem med nya bilen, jaja vet att jag har garanti på den.
Minnet på förarstolen fungerar utmärkt på knapparna i stolen men när jag ska använda nycklarna så fungerar det inte alls, har varit till verkstaden utan att de hittade felet, dom skickade en felanmälan till fabriken o nu har det gått ca 2mån utan att jag hört något ! ska imorgon till verkstaden o se vad som händer, sen är det verkligen en dålig beskrivning i manualen om hur man ställer in den funktionen, någon här som fått det att fungera med nyckel ? vet att denna stol med (minne) inte är så vanlig i octavian.
En fråga om xenon strålkastare de ska svänga med vägen när man kör ? står det i katalogen
har tyvärr inte sett någon skillnad mot min gammla octavia med vanlig ljus, ser ni någon skillnad ? man kan testa detta mot en vägg och vrida max på ratten då ska ljusbilden röra på sig ! har inte sett det heller.
Får väl ta upp detta ochså när jag lämmnar in den.
Timo
-
unclejack
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:Strålkastare o fel på stolen
Kurvljusen synns hur tydligt som helst på en krokig småväg då du vrider på ratten. Helnöjd med funktionen.
-
MrDTS
- Kontakt:
Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
Kurvljus ? menar du då dimljusen som tänds när man svänger och har en hastighet under 40 km, översätter man engelskan så blir de Hörnljus istället konstigt att dom kallar det just kurvljus i katalogen.
Timo
Timo
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
Det finns både kurvdimljus och/eller xenonstrålkastare med kurvljusfunktion som tillval på Octavia II.
-
soppl
- Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
äpplen och päron...
Har du Xenonljus med AFS (Adaptive Frontlight System) svänger ljuset med bilen "runt" svängen.
Sedan kan man också ha Dimljus med kurvfunktion som är att dimljusen tänds på den sidan av bilen du svänger mot när du håller under 40 (eller 50?) km/h.
Har du "vanlig" xenon lyser de rakt fram, oavsätt vart du är på väg..
Har du Xenonljus med AFS (Adaptive Frontlight System) svänger ljuset med bilen "runt" svängen.
Sedan kan man också ha Dimljus med kurvfunktion som är att dimljusen tänds på den sidan av bilen du svänger mot när du håller under 40 (eller 50?) km/h.
Har du "vanlig" xenon lyser de rakt fram, oavsätt vart du är på väg..
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
[quote]äpplen och päron...
Har du "vanlig" xenon lyser de rakt fram, oavsätt vart du är på väg..[/quote]
Precis, en lite utförligare beskrivning än min ;)
Upp till 40 km/h tänds dimljuset om man har den funktionen.
Har du "vanlig" xenon lyser de rakt fram, oavsätt vart du är på väg..[/quote]
Precis, en lite utförligare beskrivning än min ;)
Upp till 40 km/h tänds dimljuset om man har den funktionen.
-
WmB
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
dom tänds under 40km/h och är underbara!
-
MrDTS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
yes, jag har xenon med kurvljus och automatisk ljusvidsreglering samt att jag har hörnljusen som tänds under 40km, dom fungerar utmärkt men xenon ljusen vet jag inte om dom fungerar varje gång jag startar bilen så kör dom någon test i alla riktningar, men under körning ser jag ingen någon skillnad ? nu har jag tid den 17 feb till verkstaden dom ska fixa stolen det finns en ny program uppdatering till stolen, då ska de även titta på xenon ljusen !
Timo
Timo
-
MrDTS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Strålkastare o fel på stolen
summan av allt, så xenon ljusen följer vägen men helljusen visar rakt fram, så man kan säga att det blir 2st ljusfält då ? samt under 40km så tänds ochså hörnljuset åt de hållet man svänger.
Timo
Timo