Hej, har idag en Golf 4 från 00, men funderar på att byta till Skoda Octavia som jag haft tidigare. Trivdes med den. Stabil bil. Farthållare och ev. automat tittar jag också på. (DSG)
Men läst lite om DSG och verkar som de haft mycket problem med dessa, och man vill ju inte ha ett stort haveri? Var problemen stora i början, och rättats till i senare modeller eller är styrboxar fortfarande lika känsliga som de man kan läsa om i början av eran?
Mvh/D
DSG?
-
davidhellmyrs
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
devils_own
DSG?
hej.
har en skoda med 6 vxl dsg .
har bara bytt olja i lådan utanför service nu i vinter.
nu funkar den kanon och jag har kört förbi 28 tusen mil.
har en skoda med 6 vxl dsg .
har bara bytt olja i lådan utanför service nu i vinter.
nu funkar den kanon och jag har kört förbi 28 tusen mil.
-
chrix
- Bilmodell: VW Passat Variant
- Kontakt:
Sv:Sv:DSG?
[quote]Skilj på DSG6 som är en våt 6 växlad låda och DSG7 som är en torr 7 växlad. Allt strul du läst om gäller dsg6 och är nu bortbyggt.[/quote]
Har en DSG7 som jag ska lämna in för den rycker och beter sig på ett sådant sätt jag inte trodde en bil för över 300K skulle göra....
Har en DSG7 som jag ska lämna in för den rycker och beter sig på ett sådant sätt jag inte trodde en bil för över 300K skulle göra....
-
Cheng
- Bilmodell: Superb II Automat
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:DSG?
Vad är det som DSG stör för något?
Jag har haft 2 Superb med 170 TDI och DSG6. En 2009 och en 2010.
Har inte upplevt nåt konstigt på någon. Är man måttlig med gasen så går den otroligt mjukt. Vid kickdown så är det klart att nerväxlingarna märks.
2009:an gjordes det en uppdatering av mjukvaran på och kanske att den växlade ännu bättre sedan, men jag är osäker på det.
Jag har haft 2 Superb med 170 TDI och DSG6. En 2009 och en 2010.
Har inte upplevt nåt konstigt på någon. Är man måttlig med gasen så går den otroligt mjukt. Vid kickdown så är det klart att nerväxlingarna märks.
2009:an gjordes det en uppdatering av mjukvaran på och kanske att den växlade ännu bättre sedan, men jag är osäker på det.
-
chrix
- Bilmodell: VW Passat Variant
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:DSG?
Ja min är en 2010 så den är inte såå gammal, men känns seg, håller kvar växlarna länge ibland när man kör långsamt, rycker mm