Nya Fabia RS

I detta forum skriver vi om Skoda Fabia RS
MattisH
Bilmodell: Toyota Avensis
Kontakt:

Nya Fabia RS

Inlägg av MattisH »

Tycker det är riktigt häftig! 180 hk och dsg, inte helt fel :D
http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabia/FL/FabiaRS_MiniCatalogue_ENG_0210.pdf
nicke
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI160hk DSG Elegance
Kontakt:

Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av nicke »

[quote]Tycker det är riktigt häftig! 180 hk och dsg, inte helt fel :D
http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabia/FL/FabiaRS_MiniCatalogue_ENG_0210.pdf[/quote]

Det tråkiga är att enl andra forum så kommer inte combin till sverige..
MattisH
Kontakt:

Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av MattisH »

[quote][quote]Tycker det är riktigt häftig! 180 hk och dsg, inte helt fel :D
http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/NewFabia/FL/FabiaRS_MiniCatalogue_ENG_0210.pdf[/quote]

Det tråkiga är att enl andra forum så kommer inte combin till sverige..[/quote]

Ja det vore ju en väldigt miss isf. Fast då får man väl köpa i Tyskland eller var man nu kan köpa den.
master_lars
Bilmodell: Skoda Fabia 07
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av master_lars »

Enligt en god vän som är säljare på Autoforum i Stockholm så kommer kombin att komma, men dock inte med lanseringen som är i full gång just nu.

Enligt honom så är det väldigt troligt att den kommer att komma under nästa modellår, och leverans till kund kommer då ske under de första månaderna av 2011.
peter56
Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Nu finns nya Fabia RS med i den prislista som går att ladda ned från www.skoda.se
KESKI
Bilmodell: Skoda Fabia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av KESKI »

Då var den beställd, nu blir det en lång väntan, tillverkas v46...... Men den som väntar på nåt gott :)
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Jag var idag och kollade på nya Fabia RS och gillade den. Det blir nog en sån vid nästa bilbyte. Har idag en VW Golf GTI V.
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Idag har jag beställt en Fabia RS. Men jag fick inget riktigt besked om när bilen kommer att tillverkas. Säljaren lovade att återkomma om cirka en vecka med uppgifter om när tillverkningen äger rum.
KESKI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av KESKI »

Vad blev det för färg på skönheten då??? :) Är 4 veckor sen jag körde den nu, vet att jag gillade den då.. Hoppas känslan är det samma när den väl kommer.. Är ju fruktansvärt nöjd med min dieselraket nu oxå, ända som stör mig är ju vägbullret som kommer in.. Var ju mycket bättre på den nya :)
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Jag valde raceblå metallic med tak i silvermetallic och fälgarna i svart/silver.

Jag har själv tidigare i elva år jobbat som bilsäljare av japanska bilar och blev förvånad över den rabatt jag lyckades förhandla mig till. Jag åkte till tre olika återförsäljare och pressade dem mot varandra.

Mitt tillval blev förutom metallic, climatronic, farthållare och dubbade vinterhjul på alufälgar. Fick drygt 17.000:- i rabatt. Dessutom fick jag mer betalt för bytesbilen än jag hade räknat med.

När säljaren och jag snackade efter det att affären var klar skrev han ut en nettokalkyl som han visade mig. Bilfirman tjänar på nybilen 3.800:- + moms. En sån affär hade jag aldrig gjort när jag själv var säljare.

Säljaren var samme man som jag köpte Golfen av och han känner till min bakgrund som bilsäljare. Kanske var det därför han gav så mycket rabatt. Kollegor i mellan så att säga.
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

När det gäller buller så har jag börjat vänja mig vid bullriga bilar. Varken min Golf GTI eller den Mitsubishi Lancer med 18" hjul som jag hade tidigare går speciellt tyst.
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Christian vad valde du för färg?
KESKI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av KESKI »

Jag valde rallygrön med svart tak, blev silver/svarta fälgar på den oxå.. Blev riktigt nöjd med mitt pris oxå, kändes inte ens som jag behövde förhandla så mycket. Valde till clima, bluetoth, farthållare, tonade rutor och mittarmstöd. Fick ge 1400:- utöver grundpriset...

Valde mellan denna å Corsa OPC, men jag har vart så nöjd och aldrig haft några större problem med min RS nu så det kändes naturligt att fortsätta med Skoda :)
peter56
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av peter56 »

Enligt uppgifter jag igår fick från säljaren så kommer min bil att tillverkas under vecka 38 med preliminär leveranstid vecka 43.
KESKI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av KESKI »

Hmmm, får nog ta ett nytt snack med säljaren å höra om det preliminära datumet har ändrats.. Annars så borde jag oxå kanske ha valt en blå :)
KESKI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av KESKI »

Wiiiiieeeee, var hos min handlare idag.. Min bil tillverkas nästa vecka (v34), så om 4-5 veckor så får jag nog njuta av min lilla skönhet.. Bättre än tillv. v46 som jag fick som första uppgift ;)
MattisH
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nya Fabia RS

Inlägg av MattisH »

Grattis!
Det är inte fel ju. Fick också tidigarelagt lev.datum på min. Produktionsvecka 30, fick bilen måndag v.33.
peter56
Kontakt:

Inlägg av peter56 »

Jag var idag i kontakt med min säljare för att ställa ett par kompletterande frågor och fick då besked om att det är troligt att min bil kommer tidigare än det förra beskedet jag fick.

Mattias: Om jag förstod dig rätt så har du nu haft bilen i en vecka, hur trivs du med den?

För mig är det alltid lite av ett lotteri att köpa ny bil. Jag är rullstolsburen och kör med handreglage och kan därför inte provköra innan jag bestämmer mig för att byta.
MattisH
Kontakt:

Inlägg av MattisH »

Japp det stämmer att jag haft den en vecka nu.

Den är över förväntan. Trivs mkt bra med den, visst det kunde alltid varit lite mer pulver i den och det ska åtgärdas med trim efter garantin har gått ut. (har 90 hk tdi ifall jag inte skrivit det)

En riktigt trevlig liten bil som är större än den verkar.
Hade halv tank idag och tänkte att jag skulle fylla på. kört 42 mil och fick i 21 liter. Jag räknar med att det tar tusen eller ett par tusen mil innan förbrukningen satt sig ordentligt. Vi har kört rätt mkt korta turer också (upp till 3 mil)
peter56
Kontakt:

Inlägg av peter56 »

Enligt säljaren så rullade min bil igår av tillverkningsbandet och leverans blir om 4-5 veckor. Men innan leverans måste den först till en firma som ska handikappanpassa bilen så jag kan köra den.
Skriv svar