Hej!
Är det någon som vet vilka mått på inpressningen som passar på en Skoda Octavia 2 (2009) ej scout eller RS?
Fälg
-
Beito
- Bilmodell: Skoda Octavia 2 1,4 Abiente
- Kontakt:
-
Beito
- Kontakt:
Sv:Sv:Fälg
Hej!
Är det bara ET47 som passar?
Skulle ET50 passa?
M. v.h
Henrik
Är det bara ET47 som passar?
Skulle ET50 passa?
M. v.h
Henrik
-
klingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fälg
Då breddar den inåt 3 mm per hjul...skulle tro du ska ha spacers då(mellanläggs skivor) de finns från 3 mm o mer så det borde inte va nå problem...se bara till att fälgarna har 5/112 i bultcirkel och centrumringar som passar..octavian har som sagt 57.1 i axel diam så på vissa fälgar så behöves centrumringar!
-
addish
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs COM
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fälg
Hej vad är det för fälgar du är intresserad av?
Jag har ett par 17" zenith som sitter original på Octavia Rs som är helt nya. Däcken som sitter på är 225/45-17 och är michelin pilot sport om jag inte missminner mig. Dom har rullat 5km.( Från fabrik in till försäljaren)
Dom är dina för 8000:- +frakt till götet om du är intresserad
MVH Andreas
Jag har ett par 17" zenith som sitter original på Octavia Rs som är helt nya. Däcken som sitter på är 225/45-17 och är michelin pilot sport om jag inte missminner mig. Dom har rullat 5km.( Från fabrik in till försäljaren)
MVH Andreas
-
Beito
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fälg
[quote]Hej vad är det för fälgar du är intresserad av?
MVH Andreas[/quote]
Hej!
Jag har redan nya sommardäck. Jag skall bara byta mina plåtfälgar till aluminium fälg.
Jag hade tänkt 15" Skoda orginal. Jag sökte tillbehör på skoda.se och hittade flera stycken till Octavia 2 TSI (2009).
Hur vet jag vilka av dessa fälgar som passar till min bil?
Har alla dessa fälgar samma inpressning?
Jag har gummi 195/65 R15" som skall sättas på.
M. v.h
Henrik
MVH Andreas[/quote]
Hej!
Jag har redan nya sommardäck. Jag skall bara byta mina plåtfälgar till aluminium fälg.
Jag hade tänkt 15" Skoda orginal. Jag sökte tillbehör på skoda.se och hittade flera stycken till Octavia 2 TSI (2009).
Hur vet jag vilka av dessa fälgar som passar till min bil?
Har alla dessa fälgar samma inpressning?
Jag har gummi 195/65 R15" som skall sättas på.
M. v.h
Henrik
-
klingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fälg
BM Rimini passar perfa!
Jag har lika med Goodyear 195/65/15
Snygga o "billiga" endast 89:- i exp avgift tillkommer.
Nya bultar o centrumringar är med i priset..tillkommer gör dock omläggningsavgift ca 150:- per hjul hos en återförsäljande vulk(köper man allt komplett med fälg o däck så är däck o fälg monterat o klart när du får dem)!
http://www.alven-ingvarsson.se/fälgar/bm/157-rimini?pid=F-AIR1125651545
Jag har lika med Goodyear 195/65/15
Snygga o "billiga" endast 89:- i exp avgift tillkommer.
Nya bultar o centrumringar är med i priset..tillkommer gör dock omläggningsavgift ca 150:- per hjul hos en återförsäljande vulk(köper man allt komplett med fälg o däck så är däck o fälg monterat o klart när du får dem)!
http://www.alven-ingvarsson.se/fälgar/bm/157-rimini?pid=F-AIR1125651545