Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
FredrikL
Bilmodell: Önskar mig en Skoda Superb
Kontakt:

Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av FredrikL »

Hej.
Kanske går händelserna lite i förväg när jag börjar prata om verkstad redan - äger eller ens provkört någon skoda ännu. Hursomhelst så är det en Skoda Superb Kombi (170TDI DSG Elegance) som fångat mitt intresse (rejält). Men det blir nog en annan mer "bilfokuserad" tråd senare. Den här ämnar handla om handlaren och serviceverkstäder.

Inte för att det med säkerhet är bättre hos andra koncerner så hör man mycket om VAG och servicenivån är lite si och så. Om man nu skall köpa en ny bil så vill man ju använda köpkraften och på något sätt gynna de mest seriösa Både vad gäller service och underhåll och även vägledning i själva bilköpet. Även om ryktet är som det är så vill jag ändå inte dra alla över en kam.

Själv bor jag strax söder om gbg, men kan tänka mig att åka en bit om det skulle råka finnas en bättre handlare på annan ort än lokalt i Göteborg.

Så... Finns det möjligen ett entydigt svar eller rekommendation kring detta?

//Fredrik L
LeoWLeoW
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av LeoWLeoW »

Bor i Göteborg och har precis beställt en octavia så jag är nyfiken på tips med!
Andrej

Sv:Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av Andrej »

Utan att göra för mycket reklam nu, men jag tycker att Börjessons Bil i Alingsås är rätt bra. Har haft min på Toveks Bil i Borås, finns väl inte så mycket att klaga på där heller.
FredrikL
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av FredrikL »

[quote]Utan att göra för mycket reklam nu....[/quote]
Ja. Jag inser att det finns en sådan här risk för fortsättningen av den här tråden. Men vi får göra vårt bästa för att hålla den så objektiv som möjligt.

Hursomhelst, Toveks och Börjesson. Svärföräldrarna köpte sin Passat CC utav Toveks i Varberg. Men har ju inte någon direkt känsla för om den bilhallen är bra eller av lite sämre karraktär i förhållande till de parametrar jag ger inledningsvis i den här tråden.

Om man börjar generellt Toveks - i förhållande till ryktet om VAG och dess service? Hur står de sig då? Och finns det ev. något utmärkande exempel?

//Fredrik L
misman
Bilmodell: Väntar på min Skoda Yeti
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av misman »

Hej

Har precis fått min nya Skoda Yeti och innan jag beställde den så for jag runt på en massa Skoda handlare och jämförde priser, bemötande och ställde en del frågor kring servicar mm.

Det slutade med att jag köpte min bil på Autohallen i Stenungsund.

Avgörande var bemötande och att jag fick ett stort förtroende för verkstadspersonalen. Jag skall återkomma i ärendet med mer handfasta erfarenheter när det blir aktuellt.

Niclas
farbrortony
Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI 160
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av farbrortony »

Bor i Sthlm men köpte bil i Mora på Bilmetro, fick samma pris och affär med en handlare i Sthlm. Det som avgjorde var bemötande, service men inte minst att säljaren i Mora gjorde ett bra pris från början och kohandlade inte. Ärligt och rakt!
FredrikL
Kontakt:

Sv:v:Sv:Sv:Sv:Sv:Bästa verkstaden VAG handlaren/verkstaden

Inlägg av FredrikL »

Bra att tråden aktiveras!

Jag har bara varit på ett ställe hittills och kan väl inte direkt känna av om det är bättre eller sämre i jämförelse med något annat.

//Fredrik L
Skriv svar