Hej
Jag har en Skoda fabia combi -03 som jag har lite problem med.
Den kan mitt under körning "lägga av" i en sekund för att sedan fortsätta som vanligt. Känns som om man fått ett björkfrö i bränsleintaget ;-D
Härom veckan då jag hade bilen på tomgång stannade den också - och startade bums då jag vred på nyckeln igen.
Inga varningslampor lyser då detta händer. Felet har funnits i ca 2 år, men det har gått så långt tid mellan gångerna att jag lyckats "glömma" det. Nu har bilen dock ryckt flera gånger under någon vecka.
Var idag till verkstaden och datoravläste bilen, men inga felkoder kom fram. Verkstaden är egentligen en volkswagen-verkstad och de kunde inte säga så mycket mera. Visst kan de ta in den, men de har ingen aning om var de ska börja = kan bli onödigt dyrt.
Har någon nåt tips om vad felet kan bero på? Var ska man börja leta?
Lägger av under körning
-
trollius7
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
unclejack
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:Lägger av under körning
Tror det är bäst och vänta tills bilen dör helt alt. att den funkar okej. Att lämna in en bil som inte lämnar felkoder eller andra tips är rätt meningslöst.
Lycka till!
/Magnus
Lycka till!
/Magnus
-
klingen
- Bilmodell: Skoda Octavia II
- Kontakt:
Sv:Sv:Lägger av under körning
Har du bytt soppafiltret?
-
trollius7
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lägger av under körning
Antar att soppafiltret byttes vid förra stora servicen i vintras. Genast efter den servicen gjorde bilen likadant några gånger - för att sedan gå prickfritt i några (många?) månader igen.
-
MathiasS
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lägger av under körning
Har ett liknande fel på min 01a. I mitt fall är jag väldigt säker på att det är varvtalsgivaren som slutar ge signal för ett kort ögonblick och då stannar bilen.
-
leif_and
- Bilmodell: Skoda fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lägger av under körning
jag hade det problemet med det var en av kablaran som sttter ovanför batteriet, oxiderat ta av dom å rengör dom