Tjenis.
Har en polare som är intresserad av att köpa en ny Fabia kombi, så hon undrar hurdan den bilen är.
Jag har ju själv en 07 fabia kombi och den hade ju givetvis läckande dörrar :(
Har det blit nån förbättring på den i dom nya fabiorna ?
Däremot är jag fortfarande nöjd med bilen allt som allt.
Så några andra vet jag inte att fråga om, självklart får ni upplysa mig ;)
Mvh Johan
Köpa ny Fabia kombi, vilka ev fel finns ? Läckande dörrar ?
-
AntracitGrå
- Kontakt:
-
Warrior
- Bilmodell: Skoda octavia Elegance
- Kontakt:
Sv: ny Fabia kombi, vilka ev fel finns ? Läckande dörrar ?
Nya fabian ska inte samma problem med läckande dörrar pga att den är uppdaterad och har åtgärdat alla barn sjukdomar. vi har faktiskt inte fått i någon fabia med några "nya" fel
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Var och provkörde en fabiakombi med 1.2TSI 86Hk motorn. vilken motor! Vid normal körning kändes den piggare än bilen jag åkte dit i "Avensis 2.0 150Hk". Växellådan (manuella) är bara ren magi - Toyota har av nån outgrundlig anledning ofta fått bra omdöme om sina manuella lådor men den som sitter i fabian är så fruktansvärt mycket exaktare / lättarbetad.
Ska själv byta från Avensis D4D kombi till Fabia kombi 1.2TSI automat. den lilla bilen har allt jag letar efter i en bil + att den faktiskt går att meka själv med när garantin gått ut.
Emmaljungan med sittdel i går precis in på längden i bagaget = ++++
Ska själv byta från Avensis D4D kombi till Fabia kombi 1.2TSI automat. den lilla bilen har allt jag letar efter i en bil + att den faktiskt går att meka själv med när garantin gått ut.
Emmaljungan med sittdel i går precis in på längden i bagaget = ++++
-
MattisH
- Bilmodell: Toyota Avensis
- Kontakt:
Jag har gjort samma byte!
Från Avensis -05 2,0 till Fabia Combi 90 hk TDI.
Ångrar inte en sekund. Toyotan känns som en traktor i jämförelse. Visst något snabbare med törstigare!
Måste fråga vilken vagn ni har. Är det City Crossen? Isf måste jag prova det för jag tror att vi hade liggdelen på när vi provade ut bil...
Från Avensis -05 2,0 till Fabia Combi 90 hk TDI.
Ångrar inte en sekund. Toyotan känns som en traktor i jämförelse. Visst något snabbare med törstigare!
Måste fråga vilken vagn ni har. Är det City Crossen? Isf måste jag prova det för jag tror att vi hade liggdelen på när vi provade ut bil...
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Beställde en ny fabia kombi igår. Jo, Avensisen är snabbare, tystare, känns dyrare men fabian tilltalar mig mer på alla sätt =)
Hmm, vilken vagn... Emmaljunga... (tittar på emmljungas hemsida) Edge Duo Combi med Classic chassi. Går som sagt i med sittdelen rakt in i bagaget.
Hmm, vilken vagn... Emmaljunga... (tittar på emmljungas hemsida) Edge Duo Combi med Classic chassi. Går som sagt i med sittdelen rakt in i bagaget.