Ni som har någon fråga till en säljare

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
Joakim (Säljare
Bilmodell: Skoda Octavia 2,0 TDI CR 4x4 Elegance
Kontakt:

Ni som har någon fråga till en säljare

Inlägg av Joakim (Säljare »

Hej.

Jag är ny på Skoda Klubben men har jobbat som säljare drygt 1,5 år.

Bara fråga på om ni har några frågor eller funderingar.

Eller rent av köpa bil =)

Mvh
Andrej

Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

Inlägg av Andrej »

Sedär ja, välkommen hit. :)
bassebas
Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
Kontakt:

Sv:Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

Inlägg av bassebas »

Här kommer första frågan.

Det finns ett rykte om att Superb och Yeti skall få bättre ljudisolering den 1/1-11 kan du utveckla?
Joakim (Säljare
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

[quote]Här kommer första frågan.

Det finns ett rykte om att Superb och Yeti skall få bättre ljudisolering den 1/1-11 kan du utveckla?[/quote]

Hej Mange.

Korrekt, Yeti och Superb kommer att förses med nått som kallas anti-noise-kit. Vi har däremot inte fått veta hur stor skillnad i DB detta paket ska göra.
Joakim (Säljare
Kontakt:

[quote]Sedär ja, välkommen hit. :)[/quote]

Tackar Tackar
J0NKEN
Bilmodell: Skoda Octavia scout
Kontakt:

Inlägg av J0NKEN »

[quote]Här kommer första frågan.

Det finns ett rykte om att Superb och Yeti skall få bättre ljudisolering den 1/1-11 kan du utveckla?[/quote]

Har Octavia Scout fått denna bättre isolering nu med DSG eller kommer det först 1/1?
Joakim (Säljare
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

[quote][quote]Här kommer första frågan.

Har Octavia Scout fått denna bättre isolering nu med DSG eller kommer det först 1/1?[/quote]

Octavian har redan detta paket.

Mvh
Kasper
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Inlägg av Kasper »

Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?
Niklas86
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Inlägg av Niklas86 »

har redan ställt frågan i det "allmäna forumet" men den kommer här igen då.
Min Octavia(första skodan för min del:)) tillverkades 11/11 och är påväg till sverige i skrivande stund med tåg, båt och lastbil(alldeles för lång tid) så nu till min fråga: hur lång tid står bilen på verkstaden för leveranstillfixning?
längtar nå fruktansvärt tills jag får den
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Inlägg av Bäverhanne »

[quote]Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?[/quote]

Beställde en Fabia 105TSI DSG7 den 1/9-2010. Igår fick jag höra av min säljare att i skodas system så är produktionsstart satt till v11 2011.

Betyder att åtminstone min bil kommer att ha en leveranstid på minst 6 månaders =(

Riktigt sugigt, bara tur att jag inte sålt andra bilen ännu.
Joakim (Säljare
Kontakt:

[quote]Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?[/quote]

Hej.

Leveranstiden i dagsläget är tyvärr väldigt länge pga av brist på komponenter till vissa delar. DSG automat låderna är de brist på inom hela VW Koncernen så tyävrr därför dessa långa leveranstider ifall man beställer en bil med DSG. Sen också en faktor som spelar in är att i fabriken så sätter man inte ut nått produktionsdatum på bilar som är beställda i dags läget för att man håller på att planera in produktionen för nästa år. De är tyvärr svårt att säga hur länge du kommer få vänta. Bara hålla kontakt med din säljare.
Joakim (Säljare
Kontakt:

[quote][quote]Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?[/quote]

Beställde en Fabia 105TSI DSG7 den 1/9-2010. Igår fick jag höra av min säljare att i skodas system så är produktionsstart satt till v11 2011.

Betyder att åtminstone min bil kommer att ha en leveranstid på minst 6 månaders =(

Riktigt sugigt, bara tur att jag inte sålt andra bilen ännu.[/quote]

Hej.

Leveranstiden i dagsläget är tyvärr väldigt länge pga av brist på komponenter till vissa delar. DSG automat låderna är de brist på inom hela VW Koncernen så tyävrr därför dessa långa leveranstider ifall man beställer en bil med DSG. Sen också en faktor som spelar in är att i fabriken så sätter man inte ut nått produktionsdatum på bilar som är beställda i dags läget för att man håller på att planera in produktionen för nästa år. De är tyvärr svårt att säga hur länge du kommer få vänta. Bara hålla kontakt med din säljare.
Joakim (Säljare
Kontakt:

[quote]har redan ställt frågan i det "allmäna forumet" men den kommer här igen då.
Min Octavia(första skodan för min del:)) tillverkades 11/11 och är påväg till sverige i skrivande stund med tåg, båt och lastbil(alldeles för lång tid) så nu till min fråga: hur lång tid står bilen på verkstaden för leveranstillfixning?
längtar nå fruktansvärt tills jag får den[/quote]

Hej.

Är den tillverkad så i fabriken så kan de inte vara länge kvar tills du får den. Jag är säljare i Luleå och när jag kan se att en fabriksbeställning är påväg hem från fabriken så tar de ca 4 veckor tills jag har de leveransklar för kund.

Mvh
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Inlägg av Bäverhanne »

[quote][quote][quote]Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?[/quote]

Hej.

Leveranstiden i dagsläget är tyvärr väldigt länge pga av brist på komponenter till vissa delar. DSG automat låderna är de brist på inom hela VW Koncernen så tyävrr därför dessa långa leveranstider ifall man beställer en bil med DSG. Sen också en faktor som spelar in är att i fabriken så sätter man inte ut nått produktionsdatum på bilar som är beställda i dags läget för att man håller på att planera in produktionen för nästa år. De är tyvärr svårt att säga hur länge du kommer få vänta. Bara hålla kontakt med din säljare.[/quote]

Det positiva är att det blir en "riktig" 2011 =)
Joakim (Säljare
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

[quote][quote][quote][quote]Hej! Jag beställde en Yeti 105TSI Experience DSG7 20 Aug. Skulle byggas V.50, men den har blivit framflyttad i produktionen. Har ej fått nåt nytt datum. vet du ungefär hur länge man behöver vänta och varför?[/quote]

Hej.

Leveranstiden i dagsläget är tyvärr väldigt länge pga av brist på komponenter till vissa delar. DSG automat låderna är de brist på inom hela VW Koncernen så tyävrr därför dessa långa leveranstider ifall man beställer en bil med DSG. Sen också en faktor som spelar in är att i fabriken så sätter man inte ut nått produktionsdatum på bilar som är beställda i dags läget för att man håller på att planera in produktionen för nästa år. De är tyvärr svårt att säga hur länge du kommer få vänta. Bara hålla kontakt med din säljare.[/quote]

Det positiva är att det blir en "riktig" 2011 =)[/quote]

Precis :) Du kommer trivas kanon bra men Fabian. Den går otroligt bra kombinerat med DSG 7 stegade och 1,2 TSI motorn :) Den som väntar på nått gott.......
dadgom
Bilmodell: Mazda 626
Kontakt:

Inlägg av dadgom »

[quote][quote]Här kommer första frågan.

Hej Mange.

Korrekt, Yeti och Superb kommer att förses med nått som kallas anti-noise-kit. Vi har däremot inte fått veta hur stor skillnad i DB detta paket ska göra.

[/quote]

Något som går eftermontera?
Joakim (Säljare
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ni som har någon fråga till en säljare

[quote][quote][quote]Här kommer första frågan.

Hej Mange.

[/quote]

Något som går eftermontera?[/quote]

Hej

Oj, de var en bra fråga. Första känslan är nog att de inte går men de är en bättre fråga till verkstaden.
Mvh
zabadill
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Inlägg av zabadill »

Hej !
Är det helt omöjligt att beställa denna bil med dragkrok
Yeti / Ambition GreenLine start/stopp 119 gr TDI CR 105 start/stopp
Joakim (Säljare
Kontakt:

[quote]Hej !
Är det helt omöjligt att beställa denna bil med dragkrok
Yeti / Ambition GreenLine start/stopp 119 gr TDI CR 105 start/stopp
[/quote]

Ja, från fabriken kan du tyvärr inte göra de. Men ett eftermontage går alldeles utmärkt.

Mvh
Kasper
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Inlägg av Kasper »

Hej! Om man beställer en Yeti 105TSI Med DSG7-Lådan nu, när kan det bli leverans?
Skriv svar