Extraljus

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
T3Blå
Bilmodell: Skoda Fabia Greenline -09
Kontakt:

Extraljus

Inlägg av T3Blå »

Hur monterar ni extraljusfästena som finns på Tex Biltema eller Mekonomen, Bara träskruvin i plasten eller med bricka o mutter på baksidan. Sitter verkligen trä/plastskruvarna seriöst. Såg att nummerplåtens fäste satt så, men det skiljer ju lite i tyngd på den och tre Hella rally 3000.
MikaelW
Bilmodell: Skoda Octavia TDI
Kontakt:

Sv:Extraljus

Inlägg av MikaelW »

På min Octavia har jag monterat 2 st Hella 3003 compakt och då har jag monterat det med vagnsbult och mutter i krockbalken. Jag behöver inga extrastöd men lite darrar ljusbilden.
T3Blå
Bilmodell: Skoda Fabia Greenline -09
Kontakt:

Sv:Sv:Extraljus

Inlägg av T3Blå »

Känns som ett litet äventyr att komma åt bakom "kofångaren". Finns ju lite plastbitar att ta bort innan man hittar dit? Misstänker att man gör attacken underifrån? Då "grillen" inte ville lossna helt av sig själv... Inte i underkant i alla fall.
Tips?
MikaelW
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Extraljus

Inlägg av MikaelW »

Vet inte hur Fabian ser ut men på Octavian sitter krockballken ca 5 cm bakom plasten där nummerplåten sitter skruvad så det var "bara" att borra rätt igenom hela klabbet! MYCKET tålamod och tid och borrar i olika dim. LYCKA TILL!!!
MikaelW
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Extraljus

Inlägg av MikaelW »

...ni kan förresten se resultatet på mina sidor. Funkar bra.
Skriv svar