Har vibrationer vid start med lågt varvtal ca 1000-1200 och långsamt uppsläpp av kopplingen.Känns mest i foten.
Bilen är ny tdi105.
Någon som har samma symtom eller vet vad det är för orsak?
/Micke.
Vibrationer
-
Hurtan
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Vibrationer
Jadu det låter som kompisens Ausi A4 2.0tdi...skall väl inte vara nått fel vad jag förstår...oljebrännare skakar ju lite mer, speciellt en 4 cylindrig. Kan även tänka mig att det är lite hårdare bussningar mellan motorram och växellåda, för att stå emot vridmomentet som oftast kommer snabbt i td motor.
/Roger
/Roger
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Vibrationer
Kan inte tänka mig att det ska vara så, har kört en hel del olika dieslar och ingen har vibrerat i pedalen (som jag uppfattar att du menar) vid uppsläpp av kopplingen...
Liknande symptom kan man få på en äldre bil när lamellerna blivit förorenade med t.ex. olja eller liknande.
Hade det varit min bil och en äldre bil hade jag testat att slira på kopplingen i 10-15 sek med hyfsat högt vartal 2500-3000 RPM för att bränna bort orenheter. Men som sagt, det är ju en rätt ny bil så chansen att det beror på orenheter är väl inte så stor..
Liknande symptom kan man få på en äldre bil när lamellerna blivit förorenade med t.ex. olja eller liknande.
Hade det varit min bil och en äldre bil hade jag testat att slira på kopplingen i 10-15 sek med hyfsat högt vartal 2500-3000 RPM för att bränna bort orenheter. Men som sagt, det är ju en rätt ny bil så chansen att det beror på orenheter är väl inte så stor..
-
vildagnu
- Bilmodell: Skoda oktavia rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vibrationer
vibrerar det även när du bara försiktigt lägger foten på pedalen? urtrampningslager brukar ge vibrerande pedal. olja eller liknande på lamellen ger ett ryckande fenomen, beror ju givetvis på mängden. vibrerar det i takt med varvtalet på motorn? med växel ur mm?
//kalle
//kalle