Optimering av Tsi 122
-
Anåke
- Bilmodell: Skoda Octavia DSG7
- Kontakt:
Optimering av Tsi 122
Hej! Är det någon här som har erfarenhet av att "trimma",optimera, sin bil? Jag har en Octavia TSI 122 DSG -11 som jag visserligen är väldigt nöjd med, men kan inte släppa tanken på en optimering från tex BSR som framförallt ökar vridmomentet till 275 Nm. Någon som prövat och kännt skillnaden,och vad händer med bränsleförbrukning m.m? /Anders
-
MikaelW
- Bilmodell: Skoda Octavia TDI
- Kontakt:
Sv:Optimering av Tsi 122
Funderade också på optimering till min diesel, men efter att tagit reda på garantibiten tappade jag lusten. VAG är kända för att "skriva sig fria från allt" om de har en möjlighet till det. Så om det skulle hända något, spelar egentligen ingen roll vad, så kan du vänta dig kallla handen vad garantier heter om du optimerar.
-
JohnJohn
Sv:Sv:Optimering av Tsi 122
Jag kommer att pröva en sk flashbooster till min TDI, detta för att kunna göra den orginal vid verkstadsbesök och för att jag vill inte manipulera signalerna med en sk effektbox
-
JohnJohn
Sv:Optimering av Tsi 122
[quote]Hej! Är det någon här som har erfarenhet av att "trimma",optimera, sin bil? Jag har en Octavia TSI 122 DSG -11 som jag visserligen är väldigt nöjd med, men kan inte släppa tanken på en optimering från tex BSR som framförallt ökar vridmomentet till 275 Nm. Någon som prövat och kännt skillnaden,och vad händer med bränsleförbrukning m.m? /Anders[/quote]
Berätta gärna dina erfarenheter ifall du bestämmer dig för någon typ av optimering, vore intressant att veta hur man upplever olika typer av dessa. Kommer givetvis att delge hur jag upplever min optimering
Berätta gärna dina erfarenheter ifall du bestämmer dig för någon typ av optimering, vore intressant att veta hur man upplever olika typer av dessa. Kommer givetvis att delge hur jag upplever min optimering