parkeringsskada
-
Fileip
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi
- Kontakt:
parkeringsskada
En gubbj*vel backade in i min fabia combi -11 och smet såklart vilket resulterade i en fotbollsstor intryckning i bakre stötfångaren.
Polisanmält och fått det besiktat såklart,, men långa väntetider på att få stötfångaren bytt. Om jag nu lyckas trycka ut bucklan å får det att se hyfsat ut,, kommer bilfirman ändå byta stötfångaren i enlighet med hur skadan såg ut innan och bedömningen de gjorde då..?
eller säga "nä nu ser de ju bra ut"
tänker att det kan vara skador/sprickor på insidan eller liknande.
nån som har någon erfarenhet?
Polisanmält och fått det besiktat såklart,, men långa väntetider på att få stötfångaren bytt. Om jag nu lyckas trycka ut bucklan å får det att se hyfsat ut,, kommer bilfirman ändå byta stötfångaren i enlighet med hur skadan såg ut innan och bedömningen de gjorde då..?
eller säga "nä nu ser de ju bra ut"
tänker att det kan vara skador/sprickor på insidan eller liknande.
nån som har någon erfarenhet?
-
farbrortony
- Bilmodell: Skoda Superb Combi TSI 160
- Kontakt:
Sv:parkeringsskada
Ingen erfarenhet men de har ju besiktigat skadan så visst borde den sedan bytas ut ändå. Personligen skulle jag kolla med bolaget och som försiktighetsåtgärd fota själv innan du bucklar ut skadan.
Jag blev på backad själv för nått år sedan och verkstaden sa att de skulle laga skadan men jag ville att de skulle byta ut skärmen i stället, efter lite tjat så gick han med på det och det blev en ny fram skärm.
Jag blev på backad själv för nått år sedan och verkstaden sa att de skulle laga skadan men jag ville att de skulle byta ut skärmen i stället, efter lite tjat så gick han med på det och det blev en ny fram skärm.
-
SkodaJocke
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:parkeringsskada
Hej.
Har skadeverkstaden besiktigat samt fotat bilen så kan du buckla ut skadan, skadeverkstan fixar sen skadan till dig om det går igenom hos försäkringsbolaget.
Tänk bara på att inte förvärra skadan...
Mvh Jocke
Har skadeverkstaden besiktigat samt fotat bilen så kan du buckla ut skadan, skadeverkstan fixar sen skadan till dig om det går igenom hos försäkringsbolaget.
Tänk bara på att inte förvärra skadan...
Mvh Jocke
-
Fileip
- Kontakt:
Sv:Sv:parkeringsskada
nä, skulle ju va trist att komma dit med en pangad baklykta som inte syns på fotona eller så.
men känner lite såhär att jag får väl åka runt å se ut som en klant tills jag får tid på verkstan.
härligt att jag spräckte vindrutan veckan innan också av ett stenskott - självriskerna hopar sig.
men känner lite såhär att jag får väl åka runt å se ut som en klant tills jag får tid på verkstan.
härligt att jag spräckte vindrutan veckan innan också av ett stenskott - självriskerna hopar sig.
-
master_lars
- Bilmodell: Skoda Fabia 07
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:parkeringsskada
Väldigt tråkigt, har själv råkat ut för en smitare, dock så gjorde denne ingen buckal, men repade hela hörnet på stötfångaren bak. Har inte åtgärdat det än ens.
-
adandersson
Sv:Sv:Sv:Sv:parkeringsskada
Finns en skadefond som ska gå in och betala din självrisk.
-
Fileip
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:parkeringsskada
nja, de är väl trafikförsäkringsföreningen som går in,, men de tar bara en del av självrisken,, har 5000 i självrisk på vagnskada och om jag får det godkänt av dem behöver jag fortfarande betala 2140 spänn
-
Fileip
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:parkeringsskada
fått ut bucklan själv nu,, syns knappt nånting,,, kan ana lite vågighet i plasten om man känner över den.
så nu blir ju dilemmat, är de värt 2140 spänn för att byta den,,,
själv så bryr jag mig egentligen inte - det syns ju inte om man inte sätter sig på knä å detaljinspekterar.
däremot funderar jag på om det kan påverka andrahandsvärdet när man väl ska sälja den..
så nu blir ju dilemmat, är de värt 2140 spänn för att byta den,,,
själv så bryr jag mig egentligen inte - det syns ju inte om man inte sätter sig på knä å detaljinspekterar.
däremot funderar jag på om det kan påverka andrahandsvärdet när man väl ska sälja den..
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:parkeringsskada
Minsta märke sänker andrahandsvädet, så det är absolut värt att byta för de pengarna.