Hej, snart har min Octavia II 2.0 TDI DSG6 gått 12000 mil och jag börjar stå i valet och kvalet, ny bil eller stor service och behålla bilen som är mycket fin.
Det enda jag är orolig för är hur DSG-lådan klarar sig när bilen börjar bli "gammal" (2008).
Jag skulle uppskatta alla positiva och negativa kommentarer som kan tänkas om DSG-lådan när bilen har rullat många tusen mil.
Håller den?
Håller den inte...
DSG efter 12000 mil
-
erikgz
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:DSG efter 12000 mil
Som med allt annat så håller det om det är skött på rätt sätt med oljebyten osv.
-
erikgz
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
Sv:Sv:DSG efter 12000 mil
Ok, tack för input, jag håller tummarna och byter DSG-olja var 6000 mil. Blir byte två nu.
Finns det någon som äger en DSG som inte har hållit?!
Ingen blir gladare än jag, tycker bara att jag läst lite negativt om lådan på nätet så vid varje hård växling jag känner (1 av 20) undrar jag om lådan snart kommer att vara utsliten och helt snart kosta mig 75 tusen...
MVH
Erik
Ingen blir gladare än jag, tycker bara att jag läst lite negativt om lådan på nätet så vid varje hård växling jag känner (1 av 20) undrar jag om lådan snart kommer att vara utsliten och helt snart kosta mig 75 tusen...
MVH
Erik
-
Family_man
Sv:Sv:Sv:DSG efter 12000 mil
[quote]Ok, tack för input, jag håller tummarna och byter DSG-olja var 6000 mil. Blir byte två nu.
MVH
Erik[/quote]
Efterlyser också synpunkter från de som har/har haft DSG låda som har ställt till bekymmer....min DSG7 låda har ännu bara snurrat på i 300 mil och funkar klockrent...visst någon gång har den väl kanske växlat lite mindre perfekt och silkesmjukt än den brukar men det är nog säkerligen inget fel eller nåt jag behöver oroa mig för utan ryms nog inom felmarginalen så att säga...99 % av tiden har den skött sig helt exemplariskt med sjukt mjuka växlingar som endast syns på varvräknarnålen. =)
MVH
Erik[/quote]
Efterlyser också synpunkter från de som har/har haft DSG låda som har ställt till bekymmer....min DSG7 låda har ännu bara snurrat på i 300 mil och funkar klockrent...visst någon gång har den väl kanske växlat lite mindre perfekt och silkesmjukt än den brukar men det är nog säkerligen inget fel eller nåt jag behöver oroa mig för utan ryms nog inom felmarginalen så att säga...99 % av tiden har den skött sig helt exemplariskt med sjukt mjuka växlingar som endast syns på varvräknarnålen. =)