Iphone med MDI och Spotify

I detta forum skriver vi om Skoda Superb.
Skriv svar
lassemannen

Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av lassemannen »

Är det någon som har en Superb med MDI och Columbus eller Bolero som har provat att använda Spotify i mobilen (Iphone 4)?

Det jag undrar är ifall man kan kontrollera låtval osv via interfacet i Columbus och/eller via rattkontrollerna.

Jag tror mig ha förstått att man kan koppla in telefonen via aux-ingången för att få ljudet och sedan styra Spotify via mobilen. Men jag vill alltså veta ifall man på liknande sätt som man kan hantera musik med Iphones musikspelare kan styra Spotify.

Tacksam för svar.

Mvh
Lars
rikhal
Bilmodell: Skoda Superb Combi
Kontakt:

Sv:Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av rikhal »

tja,
Från och med årsmodell 2011 så kan man streama spotify trådlöst till stereon via blåtand. Då slipper du hålla på med en massa kablar. Det gör vi och det funkar kanon, dock kan du inte byta låtar via knapparna på stereon eller ratten.

När det gäller MDI vet jag inte. säkrast är att höra med skoda handlarn.
Bartil
Kontakt:

Sv:Sv:Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av Bartil »

Hej, nya här...
Har problem med just att streama Spotify från ifånen. "Media not found" står det på displayen när jag sätter igång Spotify och försöker koppla över musiken via blåtanden. Ibland kan det funka men oftast strular det. Jag har ju fått en bekräftelse att telefonen är kopplad med bilen och man kan ringa utan problem...

Någon som har samma problem? Eller gör jag fel?
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av Bäverhanne »

Vart står det "media not found" På min fabia måste jag först börja streama och sedan trycka på "media" då kommer alternativet "bluetooth" upp
Bartil
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av Bartil »

På min Columbus pekskärmen kommer "media not found" upp. Börjar också med att streama först sen trycker på media knappen.
tomcat
Bilmodell: Køber snart Skoda
Kontakt:

Inlägg av tomcat »

Hej

"Media Not found" fordi du kan kan vælge musik via t.ex Columbus når det er filer på telefonen.
Spotify er en streaming tjeneste og Iphonen videreføre blot lydsignalet til radioen via blåtand og intet annat.
tomcat
Bilmodell: Køber snart Skoda
Kontakt:

Inlägg av tomcat »

Hej

"Media Not found" fordi du kan kan vælge musik via t.ex Columbus når det er filer på telefonen.
Spotify er en streaming tjeneste og Iphonen videreføre blot lydsignalet til radioen via blåtand og intet annat.
Bartil
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Iphone med MDI och Spotify

Inlägg av Bartil »

Ja, jag vet att det bara är en streamingtjänst. Men, det funkar ibland att lyssna på Spotify via blåtanden. Felet är att jag måste trycka på en massa olika knappar innan radion fattar att en signal med musik är ingående. Telefonen funkar ju klockrent men inte Spotify.
Skriv svar