Hej.
Min ESP-lampa lyser på info-displayen och knappen "ESP off" lyser också. Går ej att släcka.
Har läst i manualen om vad det kan vara, men där står bara att någonting är fel!!
Har någon här tips på vad det kan vara, standardfel o dyl. Eller måste man masa sig till närmsta verkstad för diagnostisering?
ESP system larmar.
-
jonkas
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
-
jonkas
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
Sv:ESP system larmar.
Fick svar på felet. Är larm G201, Styrdon för ABS som gett upp. Kostar att byta 14000+arbete.
Men, det finns en rep.sats till detta don, kostar bara drygt 7000kr+arbete.
Ett begagnat don på skroten kostar från ca.5000kr+arbete
Volksmaster i England reparerar dessa don för 300pund+fraktkostnad. Då lämnar dom 2 års garanti på reparationen.
Nu ska jag bara ta reda på hur illa donet sitter, så jag vet om jag klarar demontering själv.
Om jag lyckas få ur/i prylarna själv så har jag sänkt kostnaden från drygt 17000kr (första offerten) till under 4000kr.
Skriver igen när jag vet mer.
Men, det finns en rep.sats till detta don, kostar bara drygt 7000kr+arbete.
Ett begagnat don på skroten kostar från ca.5000kr+arbete
Volksmaster i England reparerar dessa don för 300pund+fraktkostnad. Då lämnar dom 2 års garanti på reparationen.
Nu ska jag bara ta reda på hur illa donet sitter, så jag vet om jag klarar demontering själv.
Om jag lyckas få ur/i prylarna själv så har jag sänkt kostnaden från drygt 17000kr (första offerten) till under 4000kr.
Skriver igen när jag vet mer.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:ESP system larmar.
Tråkigt med ett så pass dyrt fel. Hoooas det går bra med byte/rep