blåtand

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
ulforv
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

blåtand

Inlägg av ulforv »

Hej. har en Octavia -11 med Solere stereon och blåtandskoppling för telefon.

kör mycket spotify på den och stör mig på att jag måste bläddra låter på telefonen och inte kan använda knapparna på ratten.

Nu till frågan om någon här vet.
hade den inne på service idag och fick låna en ny Octavia Scout, samma stereo och blåtandskoppling men på den kunde jag bläddra låter på rattknappen.

är det enbart mjukvaru uppgradering eller är det något annat som skiljer? hoppas någon vet :)

mvh UO
ulforv
Kontakt:

Sv:blåtand

Inlägg av ulforv »

Ingen som känner till något om detta?
Önskar jag verkligen kunde byta låt på spotify via rattknappen, vad kan skillnaden vara? mjukvara, hårdvara eller båda?
sumo
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Sv:Sv:blåtand

Inlägg av sumo »

Hej!
Jag har en Yeti -12 med Amundsen (RNS-310). Även den kan endast strömma musik, det går inte att byta låt, få upp låtinfo etc via ratten.

Jag har tydligen den senaste blåtandsmodulen, så den ska inte vara problemet. Och själva Amundsenmodulen är:

Part number: 3T0035191A
Software version: 0357
HW version: H19

Är det någon som har koll på om det är en uppgradering av Amundsen-enheten som krävs? Eller är det så att det inte stöds i 310 utan att man måste upp på 315 (Amundsen Plus?)?
En kollega har en Tiguan med RNS-510 (Columbus) och han får upp låtinfo på stereon och kan byta låt med ratten.
ulforv
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:blåtand

Inlägg av ulforv »

ser fram emot svar på ovan, såg jag skrev Solero, men heter väl Bolero,

någon finns det väl med insyn på en skodaverkstad, är nästan helt 100 på att det är mjukvara men, enligt min skodaverkstad så är det inte så, eller är så. dvs dom ger inget svar och vill inte uppgradera mjukvaran i bilen, utan enbart om det är något fel :(

//UO
sumo
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:blåtand

Inlägg av sumo »

Jag har tjatat på Skoda i över en månad med det här nu, men det händer ingenting. Fick en PDF där det står att Yeti ska ha stöd för att styra BT audio via ratten från v22 2011. Då ska man även ha svenskt språk till stereon, men det har jag inte heller.

De säger att BT modulen har rätt version, så det ska inte vara problemet.

Men angående Boleron, så ring till verkstaden, de kan kolla på ditt regnr vilka versioner du har och om det ska stödjas eller inte. :)
ulforv
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:blåtand

Inlägg av ulforv »

Ok. ska kolla. är det så att det är bytt hårdvara i och med någon årsmodell alltså? eller ingen som känner till det?

/UO
Skriv svar