Hej!
Någon som har kommentarer på följande. Lånade en släpkärra från ett byggvaruhus. Tyärr visade sig att kärran var behäftad med någon form av jordfel.
Det som hände var att farthållaren och bromsljuset föll ur. Dessbättre visade det sig att en säkring gått för bromsljuset (påverkade även farthållaren), vilket lätt kunde fixas. Efter några dagar upptäckte jag att även klimatanläggningen lagt av samt även elrutan bak.
Någon som har haft erfarenhet av något liknande? Kommer förmodligen bli en ganska dyr historia. I skrivande stund har man på Skoda-verkstan inte kunnat diagostiserat felet helt. Styrenhet? Fäktmoter? Ytterliggare säkring?
/HG
Klimatanläggning mm
-
HG
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
lortig
- Bilmodell: Skoda praktik
- Kontakt:
Sv:Klimatanläggning mm
Hej! Nu har jag fått samma problem efter att ha använt släpvagn med elfel. Någon som har koll?
Fläkten fungerar som den ska men det går inte att ställa temperaturen och ac:n är död.
Finns det någon dold säkring?
Var sitter alla elektronikdosor som kan ha med saken att göra?
Något relä som kan ha brunnit?
Fläkten fungerar som den ska men det går inte att ställa temperaturen och ac:n är död.
Finns det någon dold säkring?
Var sitter alla elektronikdosor som kan ha med saken att göra?
Något relä som kan ha brunnit?
-
kema
- Bilmodell: Skoda Roomster
- Kontakt:
Sv:Sv:Klimatanläggning mm
Har liknande fel på min kupefläkt. Fast min fläkt hittar ingen referenspunkt utan blåser på för fullt redan vid start. Ibland startar den dock inte förrän efter en stund och wobblar (går från fullt till nästan noll hela tiden). Nu har jag haft den på felsökning och resultatet blev att kontrollen till fläkten/acc´n är kass och behöver bytas (material 6000 kr) samt att själva kupéfläkten också behöver bytas annars uppstår samma fel igen (ytterligare 3000). Har redan lagt ut ca 7000 på fläktbyte (skuren fläktmotor) och byte av motstånd i fläktpanelen två ggr.