Vi har haft vår Yeti i ca 2 månader, och är mycket nöjda.
Men är inte riktigt överens med klimatanläggningen! den har svårt att hålla rutorna imfria, speciellt om det är fuktigt väder.
Automatiken visar bara tre lysand dioder, trots att den kan köra på med sex lysande dioder, (då hör man fläkten ordentligt)
Der verkar som automatiken är "snålställd", varför!
Går den med automatik så är det ju meningen att
"allt ska sköta sig själv"
Klimatanläggning
-
kerstin@heed.se
- Bilmodell: Skoda Yeti
- Kontakt:
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Klimatanläggning
Du har två auto lägen. Tryck på auto knappen så ser du.
Annars håller jag med dig fuktigt väder o många i bilen så immar det en del på båda autolägena. Nu har vi elvärmd vindruta så för våran del är det bara att trycka på den så försvinner imman snabbt.
Annars håller jag med dig fuktigt väder o många i bilen så immar det en del på båda autolägena. Nu har vi elvärmd vindruta så för våran del är det bara att trycka på den så försvinner imman snabbt.
-
kerstin@heed.se
- Kontakt:
Sv:Sv:Klimatanläggning
Tack för svaret, det var just precis vad vi upptäckte när vi kollade i instruktionsboken!!!!!!! Nu fungerar det bättre och värmen kommer snabbare.
-
Family_man
Sv:Sv:Sv:Klimatanläggning
[quote]Tack för svaret, det var just precis vad vi upptäckte när vi kollade i instruktionsboken!!!!!!! Nu fungerar det bättre och värmen kommer snabbare.[/quote]
Upplever precis samma på vår Octavia kombi -11,rutorna immar väldigt lätt igen och oavsett om man kör på det starkare läget på autoknappen är det inte riktigt bra men bättre....jag har dock behandlat insidan av rutorna med imskyddsmedel som jag köpte för typ tio år sedan på en mässa(opticlean)så nu försvinner imman per omgående nästan...dock tycker jag att klimatanläggningen inte tillhör de bästa på markaden men i övrigt är jag lyrisk över tillvaron som Skodaägare....känns absolut som att man fått så mkt bil man kan för pengarna! =)
Upplever precis samma på vår Octavia kombi -11,rutorna immar väldigt lätt igen och oavsett om man kör på det starkare läget på autoknappen är det inte riktigt bra men bättre....jag har dock behandlat insidan av rutorna med imskyddsmedel som jag köpte för typ tio år sedan på en mässa(opticlean)så nu försvinner imman per omgående nästan...dock tycker jag att klimatanläggningen inte tillhör de bästa på markaden men i övrigt är jag lyrisk över tillvaron som Skodaägare....känns absolut som att man fått så mkt bil man kan för pengarna! =)
-
kerstin@heed.se
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Klimatanläggning
Gissar att det är samma typ av anläggning i Octavia /Yeti,
nu när vi kör på "hög" så så blir det i alla fall inte mer än 4 lysande ljus (av sex möjliga) undrar om det går att programera om mjukvaran ? för att få lite mer snurr på fläkten. På bekostnad av högre ljudvolym förståss! Men hellre det än imma på rutorna!
nu när vi kör på "hög" så så blir det i alla fall inte mer än 4 lysande ljus (av sex möjliga) undrar om det går att programera om mjukvaran ? för att få lite mer snurr på fläkten. På bekostnad av högre ljudvolym förståss! Men hellre det än imma på rutorna!
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Klimatanläggning
Är det inte bättre att höja fläktvarvet vid de tillfällen det behövs (det finns ju en knapp för detta) istället för att fläkt varvet blir onödigt högt hela tiden ? (om det skulle gå att programera om)