Problem att tanka
-
soppl
- Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
- Kontakt:
Problem att tanka
Har fått ett udda problem...
Har en 1,8 TSI Kombi -11 som inte låter mig tanka längre...
Har ung en kvart tank kvar, men när jag tankar låter den mig tanka ungefär två liter innan "övertankningsskyddet" (Om det nu heter så) slår in...
Har testat på tre olika pumpar nu, på två olika mackar (ST1 och Statoil)
Några ideer på vad som kan vara fel?
Har en 1,8 TSI Kombi -11 som inte låter mig tanka längre...
Har ung en kvart tank kvar, men när jag tankar låter den mig tanka ungefär två liter innan "övertankningsskyddet" (Om det nu heter så) slår in...
Har testat på tre olika pumpar nu, på två olika mackar (ST1 och Statoil)
Några ideer på vad som kan vara fel?
-
mija80
Sv:Problem att tanka
Har inte hört talas om något, om du har problem med en så ny bil så tycker jag du ska kontakta den återförsäljare där du köpte bilen.
-
cmtrl
- Bilmodell: Skoda Kodiaq TDI190 Style
- Kontakt:
Sv:Sv:Problem att tanka
Har upplevt samma fenomen på min diesel om man "trycker" munstycket så långt in man kan i påfyllningsröret. Drar man däremot tillbaka det en liten bit så funkar det bra.
-
soppl
- Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Problem att tanka
Har haft den inne nu, men de kunde inte hitta felet. Dock fungerade det dagen innan servicen (Shell), så får se nästa gång igen.
Tycker det är konstigt... Har ändå kört bil många år nu, och har tankat denna tillräckligt så den rullat 2000 mil. Ä ju inte så at man plötsligt glömt hur man tankar en bil... Hade de varit en pump på en station, så fine. Knasig pump eller något, men nu var det tre olika pumpar direkt efter varandra....
Har hittat en på ett engelskt forum med samma problem, men han skrev aldrig vad lösningen var...
Tycker det är konstigt... Har ändå kört bil många år nu, och har tankat denna tillräckligt så den rullat 2000 mil. Ä ju inte så at man plötsligt glömt hur man tankar en bil... Hade de varit en pump på en station, så fine. Knasig pump eller något, men nu var det tre olika pumpar direkt efter varandra....
Har hittat en på ett engelskt forum med samma problem, men han skrev aldrig vad lösningen var...
-
plettas
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Problem att tanka
Hej!
Både skönt och tråkigt att höra att det är flera som har samma problem som jag!
En snäll man på en bensinmack gav mig rådet att börja tanka oerhört försiktigt - det har faktiskt fungerat. Annars verkar det också som om min Superb tycker illa om vissa mackar.
vansinnigt irriterande när man bara får i 2 liter och skall köra 50 mil!
Jag är heller inte helt nöjd med Skoda service när det gäller detta problem - de sade bara att de inte kunde hitta något problem.
En lite slapp inställning när man ju har upplevt tydliga problem!
men, som sagt, pröva med att börja tankningen mycket försiktigt!
Både skönt och tråkigt att höra att det är flera som har samma problem som jag!
En snäll man på en bensinmack gav mig rådet att börja tanka oerhört försiktigt - det har faktiskt fungerat. Annars verkar det också som om min Superb tycker illa om vissa mackar.
vansinnigt irriterande när man bara får i 2 liter och skall köra 50 mil!
Jag är heller inte helt nöjd med Skoda service när det gäller detta problem - de sade bara att de inte kunde hitta något problem.
En lite slapp inställning när man ju har upplevt tydliga problem!
men, som sagt, pröva med att börja tankningen mycket försiktigt!
-
bubbs
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Problem att tanka
Har haft problem vid 4 tillfällen och alltid när jag kört i 4-5 timmar i sträck och ska tanka och fortsätta min färd.Provade flera olika pumpar men fick bara in 1-2 cl åt gången innan pumpen slog av,ytterst irreterande,tog 20min att få i 25 liter.
Har bara problem med tankningen när jag kört länge,min tanke är att det kan vara nån värmeutveckling i tanken eller liknande!Verkstaden säger att dom kan ju inte provköra i 4 timmar för att testa!
Har bara problem med tankningen när jag kört länge,min tanke är att det kan vara nån värmeutveckling i tanken eller liknande!Verkstaden säger att dom kan ju inte provköra i 4 timmar för att testa!
-
SSHBana
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Problem att tanka
Hej
Har försökt att tanka min Superb idag, har varit på 3 olika mackar med samma resultat. Tankpistolen löser ut hela tiden. Lyckades att få i knappt 9 liter totalt
Har försökt att tanka min Superb idag, har varit på 3 olika mackar med samma resultat. Tankpistolen löser ut hela tiden. Lyckades att få i knappt 9 liter totalt
-
bubbs
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Problem att tanka
Skrev i ämnet för några månader sen i samma problem,verkstaden har nu bytt allt säger dom dvs,tank avluftningsslang och nån ventil enligt dom.Har inte haft någon långkörning efter det eftersom mitt problem bara uppstår efter 4-5 timmars körning så jag vet inte om det blivit bättre.