Färgval - jag igen

I detta forum skriver vi om Skoda Yeti.
the_jagular
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Färgval - jag igen

Inlägg av the_jagular »

Hej!

Jag har nu blivit mer och mer osäker på mitt färgval på Yetin jag beställt.. Just nu är det cappucino beige metallic med det ljusa hellädret.

MEN, jag funderar på att välja vit färg på exteriören istället, men vill ändå behålla det ljusa lädret invändigt. Vad tror ni om en sådan kombination? Blir det snyggt?

Ser ju iaf rätt coolt ut på BMW enligt denna länk (svårt att hitta andra bilder, men har ni en så maila eller posta gärna en sån)

http://img114.imageshack.us/img114/5558/325iblancopl4.jpg
masse 1
Bilmodell: Skoda pickup
Kontakt:

Sv:Färgval - jag igen

Inlägg av masse 1 »

vad gäller färgvalet på exteriören så handlar det ju oxå om hur mycket tid man vill lägga på biltvätt!! har en matobrun-metallic och måste säga att vi är helnöjda med den kulören. tycker den dels är snygg och ffa praktisk!
hade först valt vit men ångrade oss...mycket pga att vi råka se en vit på stan där flygrosten fått fäste och syntes mkt tydligt! interiörmässigt tog vi svart klädsel men kan väl tycka att den är lite trist...vill man lägga de x-tra pengarna på skinnklädseln så hade jag nog gjort det...sen är frågan om man ska gå på det estetiska eller praktiska?? ...mörkt eller ljust?? man vill ju gärna se det i verkligheten vilket inte alltid är möjligt hos bilhandlarna tyvärr...
millou
Bilmodell: Skoda Yeti Experience 4*4
Kontakt:

Sv:Färgval - jag igen

Inlägg av millou »

Hej!

Har själv kombinationen vit exteriör / ljus interiör som jag rekommenderar å det varmaste. Den ljusa inredningen gör att kupén upplevs som mycket varmare och fr.a rymligare i jämförelse med det murriga svarta färgvalet.
Att vit exteriör skulle vara ett problem för att den lyfter fram "flygrosten" har jag svårt att förstå. Måste väl snarare vara en fördel ur underhållssynpunkt att se beläggningarna.
Jag lät Wellkept göra en lackbehandling strax efter det jag fått bilen levererad vilket visade sig vara en god investering. Aldrig haft en så lättskött kärra.
Lycka till med ditt färgval!
Skriv svar