Mystiskt el fel!!!

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
Ubbe76
Bilmodell: Octavia Kombi Ambiente
Kontakt:

Mystiskt el fel!!!

Inlägg av Ubbe76 »

Hej. Har en octavia combi 1,9 tdi -04 och fick ett jätte konstigt fel idag. Har ingen kupé fläkt, blinkers, torkare, aut halvljus, hel ljus..
Fick tipset att det kunde vara ljus omkopplaren som spökade men efter demontering av denna så hittade jag tyvärr inget synligt fel.. Någon som har något tips?? Är ute med husvagnen så ett snabbt svar önskas av någon eminent Skoda mekaniker.. Är kvar här i Vadstena ett par dagar till..
Ubbe76
Kontakt:

Sv:Mystiskt el fel!!!

Inlägg av Ubbe76 »

Kan ni inget här inne... Tur man inte ger upp utan fortsätter felsökningen på campingen.. Köpte en begagnad ljusomkopplare på skroten idag men utan förbättring.. Rev sen ner panelerna runt ratten och konstaterade att det varit jätte varmt runt 30 stiftet på kontaktstycket bakom tändningslåset. Tog samtidigt ut eldosan från tändningslåset och putsade upp kontakterna där i. Testade sen med den gamla ljusomkopplaren och allt utom hel/halv ljuset fungerade. Bytte sen till den jag köpte idag och ALLT började fungera. HURRA!!
adandersson

Sv:Sv:Mystiskt el fel!!!

Inlägg av adandersson »

En riktig solskenshistoria. Gläds med dig.
svanted
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Mystiskt el fel!!!

Inlägg av svanted »

himmla bra att du fick till det.. men det är intressant hur det kunde uppstå? finns det några i efterhand inkopplade stora förbrukare?
som extraljus e.d. som bara är inkopplade på nyckelplus utan eget relä?
sånt kan bränna kontakter....
Ubbe76
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Mystiskt el fel!!!

Inlägg av Ubbe76 »

Hej. Nej, extraljusen jag har är kopplade via relä.. Jag drar iförsig husvagn men det har jag gjort sen den var ny.. Har nu 38200 mil på mätaren.. Jag har ingen bra förklaring till varför felet uppstod. Någon??
Skriv svar