Hej! Har en Octavia Rs 08 där jag fått störande vibrationer i. Upptäck detta när jag fick på sommardäcken, helt nya fälgar och däck 18tum. Trodde naturligtvis att det var något fel på däcken eller fälgarna men har balanserat om dom och även provat på annan bil utan problem. Med vinterdäcken 16tum känns vibrationerna mindre men finns där. Hjulinställning är även gjord på bilen.
Det är inga direkta vibrationer i ratten, men i övriga bilen känns de speciellt mellan 110-125 km/h. Över det så minskar vibrationerna. Bilen känns även lite ostabil i högre farter känns som att köra när det är storm ute, svårt att hålla rak kurs typ.
Någon som haft liknande problem eller har tips på vad det kan vara?
Har tänkt att lämna in bilen men vill kolla så mycket jag kan innan.
/ Johan
Vibrationer i bilen
-
Mircwar
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
mrjoakimen
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Vibrationer i bilen
jag hade liknande problem för mig vara felet att bakaxelbalken var sne så det var att byta den efter det inga problem.
-
stormjacke
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Vibrationer i bilen
Dåligt hjullager kanske? Det brukar i regel ge vibrationer på de flesta bilar.
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vibrationer i bilen
Kontrollera inre drivknutar. När damasken går sönder o knuten går torr får du sådanna vibrationer
Antar du har koll så du ej saknar ev centrumringar till fälgarna om dom ej är org då blir hjulen ej centrerade o kan kännas som obalanserade
Antar du har koll så du ej saknar ev centrumringar till fälgarna om dom ej är org då blir hjulen ej centrerade o kan kännas som obalanserade