Hej,
Det har skavt hål på läderklädseln på förarsätets sida pga av att det finns en hård kant innanför klädseln där.
När jag sätter mig lutar jag mig uppenbarligen mot sidan av stolen och då sliter kanten på insidan av klädseln....
Jag vet att det finns andra på nätet som anmärkt på att klädslarna inte är av bästa kvalitet och jag tycket det är tidigt att en läderklädsel går sönder efter 3,5 år?
Att byta hela klädseln som Skoda föreslog initialt för ca 6000 kr blir en dyr affär att göra.
Någon som har tips på hur man kan laga ett litet hål i klädseln och eventuellt förstärka på insidan utan att det kostar en förmögenhet?
Tack
Hål i klädseln?
-
Ztigge
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Ztigge
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Hål i klädseln?
Efter att ha funderat lite så inser jag att konsumentköplagen faktiskt gäller om man rapporterat ett fel som detta inom skälig tid.
Att garantitider gått ut spelar inte någon roll vad än ww verkstaden säger. Svea rikes lag gäller....
Sedan hittade jag en firma (colorglo) som lagar och renoverar hål och dom erbjöd lagning för 1500 kr.
Nu skall jag åter kontakta min återförsäljare så får vi se hur det utfaller.
Att garantitider gått ut spelar inte någon roll vad än ww verkstaden säger. Svea rikes lag gäller....
Sedan hittade jag en firma (colorglo) som lagar och renoverar hål och dom erbjöd lagning för 1500 kr.
Nu skall jag åter kontakta min återförsäljare så får vi se hur det utfaller.