Hej Jag har en skoda Octavia kombi från 05. Nu har bakluckan fastnat och jag får inte upp den. jag känner elhandtaget men inget händer hör heller inte att den låser eller öppnar på centrallåset.
Vore tacksam för tips.
Hzon77
bakluckan har fastnat
-
Hzon77
- Bilmodell: skoda octavia 2,0tdi
- Kontakt:
-
mikaelbe
- Bilmodell: Skoda Octavia II FSI
- Kontakt:
Sv:bakluckan har fastnat
Kolla säkring. Kabel av? Motor trasig?
Du borde kunna få upp bakluckan om du drar ner ryggstödet i baksätet och kryper till låsanordningen och där borde du hitta nån liten flärp som du kan öppna för att manuellt öppna luckan. Läste nånstans om att någon gjorde så på en icke-kombi.
Du borde kunna få upp bakluckan om du drar ner ryggstödet i baksätet och kryper till låsanordningen och där borde du hitta nån liten flärp som du kan öppna för att manuellt öppna luckan. Läste nånstans om att någon gjorde så på en icke-kombi.
-
mikboi
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:bakluckan har fastnat
hejsan!
jag har samma fel på min -05:a kombi Elegance då finns det en knapp på startnyckeln (fjärren) den mittersta som du håller det ett tag så öppnas bakluckan (om det finns på din bil)
Bytte manuella öppnings kontakten hjälpte ej så felet ligger någon annan stans och ibland fungerer den, så jag tror det är glapp i kabeln som går från luckan in i bilen.
jag har samma fel på min -05:a kombi Elegance då finns det en knapp på startnyckeln (fjärren) den mittersta som du håller det ett tag så öppnas bakluckan (om det finns på din bil)
Bytte manuella öppnings kontakten hjälpte ej så felet ligger någon annan stans och ibland fungerer den, så jag tror det är glapp i kabeln som går från luckan in i bilen.
-
Hzon77
- Bilmodell: skoda octavia 2,0tdi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:bakluckan har fastnat
Hej jag har exakt samma fel, funkar att öppna på nyckel men inte annars, bara ibland. jag har även byt Motorn och bygel där bak utan att det gjort någon skillnad. Funkar någon dag efter bytet sen slutar den funka igen. Om du hittar felet kan du väl höra av dig, är du snäll.