Dra husvagn

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
BIG Mike
Inlägg: 218
Blev medlem: 24 februari 2014, 17:52
Ort: Järfälla
Bilmodell: Skoda 1.8 RS (02)
Kontakt:

Dra husvagn

Inlägg av BIG Mike »

Hej,

någon som har erfarenhet av att dra husvagn eller andra tyngre bromsadede släp med Skoda Octavia med automat DSG låda?

Står i begrepp att eventuellt köpa en 2014 med DSG låda men traditionellt har det ju inte varit så bra att dra husvagn med automat.
skallie
Inlägg: 5665
Blev medlem: 11 mars 2020, 21:21
Ort: Malmö
Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
Kontakt:

Sv:Dra husvagn

Inlägg av skallie »

Den 6-växlade DSG-lådan är nog ok, den tål lite mer, men den 7-växlade har vissa, bla taxi haft problem med.
Pirjo67
Inlägg: 6
Blev medlem: 24 februari 2014, 10:10
Ort: Strängnäs
Bilmodell: Skoda Superb 2012
Kontakt:

Sv:Dra husvagn

Inlägg av Pirjo67 »

Hej,
Jag har dragit husvagn med både Octavia och Superb DSG. Går alldeles utmärkt. Tänk bara på vikten.
BIG Mike
Inlägg: 218
Blev medlem: 24 februari 2014, 17:52
Ort: Järfälla
Bilmodell: Skoda 1.8 RS (02)
Kontakt:

Sv:Sv:Dra husvagn

Inlägg av BIG Mike »

Suveränt med all information.. Tackar..
Skriv svar