Hej,
någon som har erfarenhet av att dra husvagn eller andra tyngre bromsadede släp med Skoda Octavia med automat DSG låda?
Står i begrepp att eventuellt köpa en 2014 med DSG låda men traditionellt har det ju inte varit så bra att dra husvagn med automat.
Dra husvagn
-
BIG Mike
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 24 februari 2014, 17:52
- Ort: Järfälla
- Bilmodell: Skoda 1.8 RS (02)
- Kontakt:
-
skallie
- Inlägg: 5665
- Blev medlem: 11 mars 2020, 21:21
- Ort: Malmö
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Dra husvagn
Den 6-växlade DSG-lådan är nog ok, den tål lite mer, men den 7-växlade har vissa, bla taxi haft problem med.
-
Pirjo67
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 24 februari 2014, 10:10
- Ort: Strängnäs
- Bilmodell: Skoda Superb 2012
- Kontakt:
Sv:Dra husvagn
Hej,
Jag har dragit husvagn med både Octavia och Superb DSG. Går alldeles utmärkt. Tänk bara på vikten.
Jag har dragit husvagn med både Octavia och Superb DSG. Går alldeles utmärkt. Tänk bara på vikten.
-
BIG Mike
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 24 februari 2014, 17:52
- Ort: Järfälla
- Bilmodell: Skoda 1.8 RS (02)
- Kontakt:
Sv:Sv:Dra husvagn
Suveränt med all information.. Tackar..

