DSG ojämn växling

I detta forum skriver vi sådant som ej passar i övriga forum.
jmmh
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

DSG ojämn växling

Inlägg av jmmh »

I nov 2015 köpte jag min andra Yeti med 7vxl DSG (2015), eftersom jag var nöjd med den förra (2010).
Nästan direkt märkte jag skillnad i växlingen - det kändes inte bra.
Andra gången jag lämnade in bilen bad jag dem behålla den i några dagar så de kunde få gott om tid att få fram de fel jag upptäckt.
Resultatet blev ny koppling (!)
Hämtade bilen - felet är kvar. Ny tid för inlämning bokad, denna gång tror man att det är elfel.
Blir det inte bra denna gången får de en sista chans -då kommer de aldrig få ordning på det och jag kommer be dem byta in bilen.
Någon som känner igen problemen?
Civil
Kontakt:

Sv:DSG ojämn växling

Inlägg av Civil »

SKulle aldrig ha köpt den 7 stegade lådan. Har haft en DSG 7 stegad, den var en mardröm, slutade plötsligt växla på grund av att värme sensorn i lådan var fel inställd, så på motorvägen tappade man helt drivningen. Klonkade och lätt illa ibland mellan växlingar, på vintern så drog den ut från 1 till 4 växel långa varvtals intervaller innan den växla upp, och ibland smällde växlarna hårt i.

Nej aldrig igen.

Nu har jag haft 2 st 6 stegade DSG lådor utan något som helst bekymmer. Jag byter själv oljan i lådan varje 6000mil. Inte en hicka. Är jätte nöjd med 6 stegade lådan.
jmmh
Kontakt:

Sv:Sv:DSG ojämn växling

Inlägg av jmmh »

Tack för input!
Hade dock inte bekymmer alls med min förra 7stegade DSG, var tvärtom väldigt nöjd - men börjar undra om de nånsin kommer få ordning på den här....
Skriv svar