Nu har det börjat låta mer i min ljuddämpare, verkar som jag snart måste byta en eller båda. Jag bytte sist februari 2013 och hade hoppats att den skulle hålla bilen ut. Nu hjälper det inte att täta den med pasta inför besiktningen för att få godkända värden, det verkar vara ett större läckage.
Tyvärr har jag inte tillgång till garage med lift, annars kunde jag ha fixat det själv.
Lite surt på en 99:a som gått 23500 mil.
Trasig ljuddämpare
-
GKA
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
-
GKA
- Kontakt:
Sv:Trasig ljuddämpare
Det var inte hål i ljuddämparna utan skarvarna mellan rören läckte. De båda skarvarna är täta med nya muffar + ny upphängning därbak. Tyvärr har det blivit spänningar i systemet, så den låter högt i vissa varvtal 40, 60, 85 o 105 km/tim. Mittenfästet är sönder, men rep lade under en gummidetalj så att den inte slår emot balken, men vibreringarna är fortfarande kvar.
Undrar om byte av ny upphängning på mitten kan få bort vibreringarna i systemet ???
Undrar om byte av ny upphängning på mitten kan få bort vibreringarna i systemet ???
-
GKA
- Kontakt:
Sv:Sv:Trasig ljuddämpare
Nja, lite bättre blev det, men helt borta är inte vibrationsljuden, troligen blev det spänningar i systemet, när nya muffar och upphängning bak monterades.
Men nu får det vara som det är, inte värre än jag kan stå ut med det, då det är lugnt vid 70 o 90 km/tim
Men nu får det vara som det är, inte värre än jag kan stå ut med det, då det är lugnt vid 70 o 90 km/tim
-
etanol
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Trasig ljuddämpare
Jo det gäller att systemet är väl upphängt och ofta fungerar det med att använda universal upphängningsfästen, men nu verkar det som du fått ner dessa fenomen till en acceptabel nivå,, :)