Elstyrda backspeglar

I detta forum skriver vi om Skoda Superb.
Tjohansson
Bilmodell: Skoda Superb -11
Kontakt:

Elstyrda backspeglar

Inlägg av Tjohansson »

Hej!

Jag har fått problem med mina backspeglar.
Funktionen att fälla in speglarna med nyckeln är ur funktion.
Det blev såhär efter en rejäl störtskur (tyvärr var rutan nere så det kom vatten på kontrollpanelen i dörren).
Det är bara med nyckeln det inte fungerar, sitter jag inne i bilen går det få in dem.
Jag förmodar att det sitter en styrenhet som nyckeln jobbar mot, men det är bara denna funktionen som är utslagen. Det går att få upp rutorna och låsa bilen.

Är det någon som kan ha någon aning om vad det kan bero på?
khasam
Bilmodell: Skoda Superb 2.0 TDI 4x4 Alldrive 2014
Kontakt:

Sv:Elstyrda backspeglar

Inlägg av khasam »

Bumpar frågan, har samma problem. Har dock inte haft bilen i regn, men batteriet laddades ur och fick sig en uppladdning inne i garage. Efter det så har funktionen slutat fungera på min också.

Säg till om det löste sig för din del OT, och i så fall hur!
Owe J
Bilmodell: Superb, Fabia
Kontakt:

Re: Elstyrda backspeglar

Inlägg av Owe J »

Har samma problem efter byte av startbatteri på min Superb -14. När man håller in låsknappen på fjärren/nyckeln, fäller bilen inte in ytterbackspeglarna. Nån som känner till hur man löser detta problem?

Löste detta genom att söka på Briskoda.net
Kör ner varje sidoruta med ned knappen tills rutan är helt öppen, kör därefter upp rutan med upp knappen tills rutan är helt stängd och håll kvar nån sekund. Upprepa detta för varje sidoruta. Sedan fungerade spegelinfällningen med fjärren igen.
DanneSthlm
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Re: Elstyrda backspeglar

Inlägg av DanneSthlm »

Tack för tipset med fönsterrutor även testat innan att återställa som man gör efter batteri byte på fjärrnyckel enligt instruktionsboken utan resultat.

Hade samma problem med ytterbackspeglarna som helt utan orsak eller om det var efter biltvätt, vet inte?
Plötslig gick inte ytterspeglarna in som vanligt när man håller in låsknappen på fjärrnyckeln.
Har en Skoda Yeti 2015.
Testade köra ner alla fönsterrutor och sedan köra upp en och en och hålla kvar ett par sekunder efter stängning, men tyvärr funkade inte på min bil.

Testade därefter att låsa med fjärrnyckeln i dörrlåset höll kvar ett par sekunder därefter öppna med nyckeln åt andra hållet och hålla kvar några sekunder tills alla rutor gick ner helt och höll kvar ett par sek. Sedan tryckte jag långt stäng på fjärrnyckeln så rutorna gått upp helt igen.
Därefter funkar ytterbackspeglarna på fjärrnyckeln 👍😊
Skriv svar