Hej,
Jag har en Superb 3T 2012 där slitagevarnaren för bromsbeläggen tänds då och då (minst var 5e minut), samt att displayen visar "Kolla bromsbelägg!" en kort stund (10 sekunder) för att sedan släckas igen.
Min förståelse är att slitagevarnaren ska vara konstant tänd när bromsbeläggen är slitna, inte tändas då och då.
fråga 1.
Betyder detta att jag har glapp i kablaget snarare än slitna belägg?
fråga 2.
har superben slitagevarnare både fram och bak?
Slitagevarnare lyser sporadiskt...
-
Pablo
- Bilmodell: Octavia kombi
- Kontakt:
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Slitagevarnare lyser sporadiskt...
Kan vara att beläggen är på gränsen,då tänds lampan snart helt.
Bara kolla om du har en sladd till bromsklossarna bak,går att känna med handen om man är lat
Bara kolla om du har en sladd till bromsklossarna bak,går att känna med handen om man är lat
-
Juli2
- Bilmodell: Skoda Superb 3T5 Combi
- Kontakt:
Sv:Slitagevarnare lyser sporadiskt...
Hej
Kanske lite sent svar.
Hade en Audi 100 för några år sedan, där varnade slitagevaranare till och från för slitna belägg och då var det ca 7mm kvar av beläggen så kanske det är som Andreas1 skriver.
Råkade ut för samma sak på min Superb 3T 2011, men där var det kontakten till slitagevarnaren som glappade så kolla där också.
För övrig har min Skoda bara en slitagaévarnare på framhjulen (vänster) och ingen bak. Trodde att det saknades en för både på Passaten och Audin vi hade var det på båda sidor fram, men det skulle vara så dvs bara på en sida fram
Kanske lite sent svar.
Hade en Audi 100 för några år sedan, där varnade slitagevaranare till och från för slitna belägg och då var det ca 7mm kvar av beläggen så kanske det är som Andreas1 skriver.
Råkade ut för samma sak på min Superb 3T 2011, men där var det kontakten till slitagevarnaren som glappade så kolla där också.
För övrig har min Skoda bara en slitagaévarnare på framhjulen (vänster) och ingen bak. Trodde att det saknades en för både på Passaten och Audin vi hade var det på båda sidor fram, men det skulle vara så dvs bara på en sida fram